Gjest Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Hei bakedamer, kan dere hjelpe litt? Jeg har så lyst til å lage en rabarbrapai i dag, og har alt jeg trenger bortsett fra potetmel. Det står i oppskriften at man skal spre rabarbraen utover paideigen og strø på sukker og 1 ss potetmel. Da er spørsmålet, går hele greia i vasken om jeg lager uten potetmel? Blir fyllet alt for bløtt da?
erteposen + 4 Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Det blir bløtere, og en får ikke den stekeskorpen på toppen. Den blir jo god uansett:)
Villa Perlesukker Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Potetmel i paien letter prosesen med at den binder litt av den væsken som kommer fra den frosne rabarbraen. Dette er nok kun for å gjøre oppskriften enklere. HVis du ikke har potetmel kan du lage pure først av rabarbraen og sile ut fukten. Så legge det oppå da har du samme resultat. I disse sommerstider er det klokt å ha saftbinder i hus. Både når man skal lage ting av frosne bær eller lage kaker er saftbinder perfekt. Det heter noe annet i butikken men kommer ikke på hva
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Hurra :-) Da blir det pai og is på oss i dag! Tusen takk.
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Den ble knallgod :-) Lagde purre og skviset ut en del av saften og fyllet ble helt perfekt i konsistensen!
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 (Det var såklart ingen purre jeg laget ... men en puré ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå