Gå til innhold

Er syltetøy like "ille" som nugatti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert noen som har peiling.

Tenker da på den med 33% mindre sukker. Lite vist i å holde nugatti unna frokostbordet om syltetøy er likt.

Er ikke hjemmelaget syltetøy ;) Noras hjemmelaget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nugatti gir jo ikke noe annet til kroppen enn sukker, mens et godt sytetøy kan jo ha antioksidanter og vitaminer i seg. En trenger vel ikke noe av delene på et frukostbord, selv om jeg er avhengig av bitter appelsinmarmelade:) Et rørt, hjemmelaga syltetøy fra fryseren er enkelt å lage, moro for barna og det kan være en vitaminbombe om vinteren.

Skrevet

Syltetøy er da ikke noe problem, men det bør ikke være det eneste man spiser. Noras hjemmelagde er ikke så værst mht sukkerinnhold tror jeg.

Nugatti på lørdag gjør det til at det blir litt spes.

Skrevet

Ettersom det er lørdag og flokken kommer til å få nok hyperaktivskapendedritt hos svigers tenkte vi å holde søtt unna frokosten til en forandring :)

Takk for svar erteposen:)

Skrevet

Du må nesten sammelikne sukkerinnholdet.

Grunnen til at ikke vi bruker nugatti er at det regner jeg som godteri,ikke pålegg. Jeg orker ikke lære barna å spise sjokolade på brødet liksom;-)

Men en sjelden gang er det lov da:-)

Skrevet

Nugatti inneholder dessuten en hel masse kjempeusunt transfett/mettet fett. Det gjør ikke syltetøy.

Jeg ville gått for syltetøy :)))

Skrevet

Syltetøy definitivt! - men jeg ville gått for en variant med redusert sukker! Syltetøy inneholder jo også bær med de næringsstoffene de har, mens nugatti bare er fett og sukker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...