Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Skal gifte oss og har valgt tapas. Vi ønsker et uhøytidelig bryllup, så det er en venn som skal vie oss på samme sted som vi skal spise og ha festen. Håper på en morsom dag for alle uten for mange stive taler etc. Håper folk kan være litt løse i snippen og ha det gøy. Men ikke sånn rølpefyll på et slitent samfunnshus altså. Vi har et stilig lokale og har skaffet et band som er dyktige til å lage stemning... Lurer derfor; er tapas simpelt??
Lemonia Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Nei, det synes jeg ikke, tapas er veldig godt. Men som jeg skrev i den andre tråden er ikke koldtbord så høytidelig som bordservering, men du sier jo selv dere vil ha et uhøytidelig og avslappende bryllup så da passer koldtbord og tapas veldg godt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Jeg skal i tapas-lesbebryllup om en uke:-)) Det blir bra.
Miss Misantrop Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Deres bryllup og dere bestemmer. Syntes tapas virker flott til den stemningen du forsøker å lage. Selv liker jeg klassiske bryllup og store bryllupsmiddager best men hver sin smak.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Bare dere har nok mat blir det bra. Veldig mange beregner alt for lite pr person når de inviterer til tapas. Folk er ofte veldig sultne når det kommer til middagstid i et bryllup.
Rampongi Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Kjør på med mye mat ja. Tapas er namis og mange liker det samme og ikke alle er like tøffe og smaker på alt, så kanskje det er lurt å bestille opp ekstra av feks kyllingretter/reker/chorizo og feks osterettene. Høres ut som om dere planlegger et kjempekoselig bryllup:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 for meg er tapas apretiff, men hvis du vil ha det i et brylupp så gjør det.. Bare pass på at du har nok til alle...
NormaJean Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Vi hadde tapas/dinner buffet! Var kjempe fornøyde, maten var kjempe god og siden det er rimeligere med slik løsning hadde vi råd til 80 gjester samt fri drikke! Alle koste seg og alle fikk nok mat!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #11 Skrevet 19. juni 2010 Jeg var i bryllup i vinter og de hadde tapas til hovedrett. Kjempedigg:)
erteposen + 4 Skrevet 19. juni 2010 #12 Skrevet 19. juni 2010 Nei, ikke i det hel tatt. Tapas er jo så mangt, men et godt og pent tapasbord er jo supert. Jeg tror det viktigeste er at gjestene vet hva de kommer til. Forventer noen treretters, sittened bryllup med mange og lange taler - kan de bli skuffet fordi det bryter med forventningene. Jeg liker din type bryllup best:)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #14 Skrevet 19. juni 2010 tapas er veldig godt det. Og det passer veldig fint i litt mer uhøytidlige settinger. Hvis man vil ha et uhøytidlig bryllup, så er tapas helt fint. Hvis man derimot inviterer til smoking-bryllup, vil nok de aller fleste forvente en ordentlig middag.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #15 Skrevet 19. juni 2010 Tapas er helt greit det, men pass på at det er ting der som alle kan spise. Har vært i konfirmasjoner der det har vært tapas, og de eldre menneskene sliter med å finne noe de kan spise. Unger som ikke tørr å smake siden dette er ukjent mat. Så se litt ann hvem du skal invitere, sultene sure unger gir ingen god stemning for noen hvertfall. Var i konfirmasjon for litt siden der det var koldtbord, men de hadde satt frem pølser og brød itilfelle noen ikke likte. Det var noen barn veldig glade for, selv har jeg ikke kresene barn de kan smake på alt, men spise det opp er en annen sak om de ikke liker. Svenske kjøttboller fra Gilde kan både liten og stor spise, bare varme i ovnen litt så er de klare. Ungene her skal ha "mini tapas bord" når de har barnebursdag, så disse er super enkle for meg å ordne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå