Gå til innhold

Gutten min ser dårlig og må ha briller

Anbefalte innlegg

Skrevet

han var langsynt, 4 på et øye og 4,75 på et. e d mye? har ikke peiling.også hadde han skjeve hornhinner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye ja - skjeling? Det henger ofte sammen med overlangsynthet, derfor jeg spør.

Har selv en 4 åring som bruker lapp og briller pga skjeling og overlangsynthet.. Han har også skjeve hornhinner forresten :-)

Skrevet

Tja... er jo litt det da, men de sier jo at det ikke er så mye på barn som det hadde vært om en voksen hadde hatt samme...

Datteren vår har også 4, noe- langsynt, skjeve hornhinner og skjeler. Hun bruker briller og har gjort det i 1,5 år nå. Men enda kan hun "glemme" å ta de på og klarer fint å se tv feks uten brillene på, så noe må hun jo se;)

Men hvis hun går lenge uten så får hun vondt i hodet...

Skrevet

har ikke merka gutten min hadde dåli syn så han ser no vel ganske greit han å. han er langsynt ja men ikke sjeling

Skrevet

langsynthet merkes ikke så godt som nærsynthet. dessuten så er unger fenomenale på å finne seg løsninger. min har nettopp fått briller nå (4 år) og det har nok åpnet seg en ny verden for ham, men han har en dag i uken uten briller og lapp, og da merker ikke vi noen forskjell...

Skrevet

Min datter er langsynt. Ble oppdaget i barnehagen pga skjeling. Hadde et såkalt "snorkeøye" og måtte gå med lapp et par år. Synet regulerte seg ganske bra da. Hun har pluss 3 og 3,5. Hun har ikke skjeve hornhinner.

Det som er med langsynte er jo at de som regel kan se ganske bra uten briller, men at det ofte medfører hodepine og skjelingen kommer av at øynene blir slitne. Derfor skal barn som har såpass stor styrke og som i tillegg skjeler gå med briller hele dagen. Min datter begynte å se dobbelt da hun var sløv med brillebruken.

Hun er forøvrig 11 år nå og har startet med kontaktlinser, så nå er kampen mot disse helsikes brillene endelig over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...