Gå til innhold

Flere som ikke har barnevakt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 2,5 år. Har ingen familie i nærheten, og får meg ikke til å spørre venner. I løpet av levetiden hennes har vi hatt barnevakt en halv kveld da vi var i bryllup, og i et par timer da vi var ute og handlet. Begge disse gangene var når vi var på besøk hos våre foreldre.

 

Bare lurer på om det er flere som har det sånn?

Tenker ikke så mye over det til daglig, men synes det er litt sårt når jeg ser alle andre som kan plassere barna bort en hel helg etc. Ikke bare for vår del, men også for hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og har det sånn. Er mye alene med våre to små da far i huset jobber veldig mye.. savner ikke nødvendigvis å ha pass for en helg, men litt hjelp slik at jeg kan gjøre litt andre ting og. Alle trenger å samle litt krefter innimellom. Vi flyttet fra besteforeldre for et år siden, så jeg vet virkelig hva jeg savner... Også begrenser det jo den sosiale biten for mor og far som kjærester. Kan aldri gjøre noe bare vi to.

Skrevet

Jeg har heller ikke barnevakt til min 2-åring. Jeg er alenemor og vi har ingen kontakt med faren. Jeg har familie i nærhet, men ingen er villig til å passe han.

Men jeg savner egentlig ikke å ha barnevakt, vi storkoser oss i hverandres selskap :)

 

Da jeg gikk gravid var det ikke måte på hvor mye alle skulle hjelpe til når gutten ble født. Jeg måtte for all del ikke tenke på at det kom til å bli slitsomt, for både familie og venner skulle stille opp...

 

Skrevet

jada, vi er fler. dvs jeg har foreldre som gjerne stiller opp, men de bor så lamgt unna så kan ikke passe de en kveld eller en dag. men jeg kan sende barna på ferie en uke eller så. ikke nor problem. men hvor ofte gjør en det da. kasnkje en gang i året. det jeg savner er at jeg og mannen min kan gjøre noe kjærestegreier en kveld i måneden, men det går jo liksom ikke. vet ikke hvem jeg skulle spørre. har jo venner, men ingen andre med barn og ingen som liksom er barntype. ingen som noen gang har sagt at de gjerne kan passe.

Skrevet

Ja, ikke sant. Sånne kjærestegreier tenker jeg på også. Det går nok utover forholdet vårt at vi aldri gjør noe sammen lengre. Vi krangler ikke eller noe sånn, men vi går bare på autopilot, opplever ikke noe sammen -utenom som familie da. Og selvfølgelig, det er veldig fint, men savner å kunne gå på konsert og restaurant, og dyrke forholdet litt...

HI

Skrevet

ja, for all del. vi koser oss vi, men det er veldig sånn rutiner og hverdagspreg over alt. nei, jeg savner bare og kunne gå ut og spise en kveld eller gå på kino eller noe. vi lan jo ikke sende barna på en hel ukes ferie bare for det.

hilsen hun over her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...