Gå til innhold

herregud - jeg er helt ute av kontroll..

Anbefalte innlegg

Skrevet

spisingen min har tatt helt av..

bare i kveld (etter jobb) har jeg spist:

- en wienerpølse i lompe

- 1 stor porsjon salat med skinke og ost

- 1 new energy sjokolade

- 1 kurv jordbær

- ca. 1/4 vannmelon

- en del tortillachips og salsa

- 1 liter pepsi max

- 1 smash sjokolade

Jeg er nødt til å skjerpe meg - hvis ikke kommer jeg til å bli smellfeit i løpet av svangerskapet..

Noen oppmuntrende ord, gode tips osv til hvordan jeg kan forbedre situasjonen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må tvinge deg til å først og fremst spise ordentlige måltider som metter, fire om dagen.så kan du ha noen mellommåltider også men ikke så store som den du nettopp hadde!:)

kanskje må du bestemme deg på forhånd hva du kan unne deg selv hver kveld,for det er vel på kvelden suget kommer?

Skrevet

Ååååå...nå fikk jeg lyst på tortillachips med salsa!!!

Skrevet

Ikke den værste lista jeg har sett, men du gjør jo såklart lurt i å prøve å holde blodsukkeret stabilt og spise faste måltider osv.

Skrevet

Spis mer tidligere på dagen.

Begynn med en god frokost, mellommåltid (frukt, yoghurt f.eks) lunsj, mellommåltid, middag & kvelds.

Spiser du for lite tidligere på dagen får man plutselig det matkicket på kvlden for å sanke inn kcal man ikke fikk i seg tidligere på dagen.

Sånn er i hvertfall denne dama ;)

Skrevet

Pøs på med proteiner tidlig på dagen. Da holder blodsukkeret ditt seg mye mer stabilt og du slipper det fantastiske suget du må ha hatt i kveld...

Vet akkuratt hvordan du har det... :(

Skrevet

Først må du finne ut hvorfor du spiser så mye. Er du faktisk kjempesulten på kveldene? Kjeder du deg? klarer du ikke å si nei om du blir tilbydt noe? Det kan kanskje hjelpe om du finner en hobby hvor du har hendene opptatt? Vet at det kan bli lange kjedelige kvelder hvor man kjeder seg men ikke orker å finne på noe i løpet av svangerskapet men det lønner seg å finne på noe annet. Men på den positive siden så var det jo ikke bare drittmat da:) Du klarer sikkert å begrense deg og slippe unna uten varige mèn om du tar tak i problemet med en gang. lykke til:)

Skrevet

Høres ut som mitt svangerskap. Jeg la på meg 25 kg og nå 5 mnd etter fødsel sliter jeg fortsatt med 11 kg som sitter som spikra på...

Skrevet

takk alle sammen - for gode råd og ikke bare drittslenging :))

det verste er jo at jeg spiser helt normalt gjennom dagen.. sunn frokost, lunsj, drikker masse vann osv..

Men så kommer kvelden.. og så bare spiser og spiser og spiser jeg.. helt håpløst!! Er jo ikke sulten - bare et sinnsykt sukkerbehov..

Må skjerpe meg!!

Nå har jeg uansett spist alt som var i alle skap - så i morgen er det en ny og bedre hverdag!!! Har "bare" lagt på meg ca 7 kg så langt (23+6 i dag) - og har egentlig som mål å ikke legge på meg noe særlig mer enn 15!!!

Nok en gang - tusen takk jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...