Gå til innhold

Er det skadelig for barn å kaste opp hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har reflux,derfor han kaster opp...

går på medisiner,men dette hjelper ikke..

men er det skadelig?tenker da på hva man eventuelt kommer til å miste av ting i kroppen(Salter osv)

han er veldig lav for alderen,er dette pga oppkasten?

han har kastet opp i ca 3 år...

av legen får jeg ikke svar,så må spørre her...han er forresten 4år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er skadelig, men min jente som også har reflux, kastet opp i overkant av et år (flere ganger om dagen) og hun fikk i hvert fall syreskader på tennene.

Går du hos barnelege med han? Får han Losec? Det hjalp på min jente. Har du prøvd fullstendig melkefritt kosthold? 40% av de med reflux får mye mindre reflux dersom man fjerner melk fullstendig fra kostholdet (det vil si melk, alt som er laget av melk, alt som inneholder melk og alt som inneholder bestanddeler fra melk. Melk skjuler seg bak mange andre ord også, tror du finner det ved å søke på nettet, ellers står det i noen kokebøker om melkefritt kosthold. MIn jente ble så bra at hun ikke trengte Losec på melkefritt kosthold, og har nå levt melkefritt i 4 år. Vi unngår også ting i maten som er kjent for å forverre reflux, slik som løk, purreløk, selleri, hvitløk, paprika... - ja rett og slett alt som setter god smak på maten... :-( Men, alt for gullets helse...

For min jente var operasjon aktuelt dersom ikke melkefritt kosthold hjalp, for legen mente at hun ikke burde ta medisiner resten av livet. Mener å huske at inngrepet heter Nissen plastikk (men kan hende jeg er på jordet nå, altså). Skulle i hvert fall være et ganske greit inngrep som kan gjøres dagkirurgisk. Det høres absolutt ut som om det er noe man burde vurdere på din sønn. Stakkars liten, er forferdelig å ha det sånn, både for barn og foreldre!

Skrevet

Huff, dette høres ikke bra ut. Jeg har ikke peiling på reflux men du må ikke godta at legen ikke svarer deg skikkelig. Forlang svar og forlang skikkelig behandling. Mas til du blir blå i trynet.

Noen leger er ikke bra leger..Kanskje du skulle ha byttet fastlege?

Skrevet

Uff,stakars liten sier jeg bare!

Skrevet

Hei

Har selv blitt operert for reflux. Måtte krangle i 8 år og ventet på operasjon i 5 år, da hadde jeg så store syreskader på spiserør at jeg fikk ikke spise eller drikke noe på en uke for å bli bra igjen. Gikk på sterke medisiner to ganger dagen i 3 år, som jeg i etter kant fant ut at ikke skal brukes mer enn 14 dager sammenhengene.

Så ikke gi deg få ny lege hvis legen ikke bryr seg. Gutten din trenger en operasjon hvis han kaster opp vær dag..

Ønsker dere lykke til og håper han blir bra igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...