Gå til innhold

For ett lappverk av leger - en liten oppdatering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt i tidligere innlegg ble jeg operert onsdag for en drøy uke siden. Dette for å fjerne en cyste på høyre eggstokk som ble funnet en mnd tidligere når jeg skulle fjerne en plagsom hormonspiral. "Problemet" er at de ikke fant noen cyste, selvom den skulle være så stor at jeg fikk fullt buksnitt.

En gynekolog har satt diagnosen, en nyansatt gynekolog skrev meg inn for operasjon, en tredje gynekolog har operert meg. Gynekolog 1 jobber fast, men har hatt ferie/permisjon, gynekolog 2 og 3 er ikke norske og jobber av og på.

Gynekolog 2 rapporterer dagen etter operasjon at de ikke fant cyste. Gynekolog 3 har jeg flere samtaler med ved utreise uten at han på noen måte tilkjennegir at det var han som opererte meg. Forlanger av sistenevnte innsyn og forklaring på at de har tatt så feil, blir lovet innkalling til møte en uke etter operasjon.

Får så innkalling til gynekolog nr.4. (Heller ikke norsk og jobber av og på). Troppet opp med mannen der i går. MEN ingen har fortalt han hva møtet går ut på, han gikk ut fra at det var en vanlig gynekologisk avtale!!! Her svikter jo oppfølginga i alle ledd. Gynekolog 4 måtte jo bare beklage at han ikke kunne svare for de andre involverte gynekologer hvordan de har vurdert det. Gikk gjennom det som sto på dataen hans. Viser seg at eggstokken var veldig stor og det er tatt biopsi som de avventer svar på. Den opplysningen skulle jeg vel fått av både gynekolog nr. 2 og 3???

Fikk i det minste innrømmelser av gynekolog 4 at cyster kan forsvinne og det burde sjekkes nærmere før man opereres. At jeg hadde hormonspiral da bilde av cysta ble tatt er enda en indikasjon på at jeg skulle vært sjekket med ny UL. Gynekolog 2 hadde ansvar for ny UL, men dette er ikke rutine. Betryggende når gynekolog 2 ikke har vært med å gjort noen form for vurdering: NOT! Bare blitt skuffa videre til sløying.

Endte med at etterkontroll skal gjøres hos gynekolog 1. Da foreligger biopsi-resultatet. Da kan jeg få ut operasjons-papirene. Så blir det vel å ta saken videre til fylkeslegen.

En bitteliten UL innleggelsesdagen hadde ført til oppfølging istedet for operasjon. Man trenger heller ikke fullt buksnitt for å få tatt en biopsi... Med to friske gutter kunne de bare ha fjernet eggstokken hvis den ikke bra ut. Var jo på en måte forberedt på at cysta hadde ødelagt eggstokken... Mange tanker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kongsvinger sjukehus!

Skrevet

Det er vel fritt sykehusvalg - hvis du blir mer i tvil om oppfølgingen ville jeg vurdert et annet sykehus.

Var selv veldig fornøyd på Ullevål, men har ikke vært gjennom det samme som deg. Men møtte flinke gynekolohger på fødeavdelingen i forbindelse med en sen MA.

Håper andre kan gi deg tips / dele erfaringer.

Skrevet

Vel, jeg betviler egentlig ikke dyktigheten til hver enkelt gynekolog. Gynekolog 1 og 4 har jeg god erfaring med i forbindelse med svangerskap og keisersnitt. Men finnes jo ingen samhandling og kontinuitet i gynekolog-gruppa. Skremmende! Vil tro at dette ikke er unikt ved Kongsvinger, pga legemangel hentes jo utenlandske leger ofte inn og disse vil jo jobbe uker av og på.

Sjukehuset er mitt nærmeste og hadde kortest ventetid i hele helseforetaket...

Skrevet

Dessverre er ikke slik rot uvanlig. 15 leger gjennom 4 uker prøvde etter beste evne å ta livet av meg, men ukrutt forgår ikke så lett!

Skrevet

Oida!

Så mine antagelser om at dette er et vanlig fenomen stemmer altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...