Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 tenker å begynne med å sminke meg, har ikke sminket meg mye disse årene jeg har levd.. Da med bare maskara og eyeliner og litt øyenskygge.. hva er det man skal ha ellers? hva er forskjellen på pudder/foundation? hva er consealer(?) ? hva skal på først osv? noen som vil forklare litt for en dummie?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Ville bare anbefale deg å gå innom en bodyshop eller estetiqe butikk, de er kjempe flinke med sminke rådgivning!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 ja jeg får vel gjøre det.. tenkte kanskje det var noen sminkeproffer her inne jeg
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 1. Foundation blir brukt som en base - underlag for å få sminken til å sitte bedre og for å få en jevnere og finere hud. 2.Pudder blir brukt til å matte ned huden (passer veldig godt for de som sliter med glinsende hud/ fet-uren hudtype) 3.Concealer blir brukt til å skjule blå ringer i og rundt øynene, samt rødheter/urenheter som ikke klar seg dekke med vanlig foundation. 4. Solpudder blir brukt for å gi huden ekstra glød, men skal ikke gnis/pudres over hele ansiktet. Vær lett på kosten for å gi inntrykk av at du er "sunkissed" 5. Rouge brukes for å gi farge til ansiktet - påføres på kinnbena med ca to fingerbredder unna nesevingene. Husk å at rougen skal anes ikke synes (pass på å være lett med kosten under påføring). Er du smal i ansiktet kan du trekke på smilebåndet for å få såkalte "eplekinn", dette gir inntrykk av et noe rundere ansikt. Er du derimot bred i ansiktet kan du stryke kosten over kinnbena og ned for å gi inntrykk av et smalere ansikt. 6. Highlighter - gir et ekstra løft til ansiktet, kan brukes rett under brynene for å gi mer åpenhet til øynene og fremheve disse. 7. Lowlight - kan brukes f.eks på dobbelthake for å sminke denne "bort". 8. Lipliner - her kan du forme leppene slik at de ser jevne og fyldige ut. Lipgloss/leppestift påføres med egen kost og skal gå kant i kant med lipliner. Resten kan du vel - (tenker da på øyenskygge, eyeliner og mascara) ;-) Og husk! Godt makeup-utstyr i form av koster ol. gir best resultat ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 masse geniale videoer på youtube som forklarer hva de forskjellige tingene er, og hvordan man bruker dem (på engelsk)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 oj! takker så veldig for dette svaret! ble mye klokere nå HI:D nå ble jeg glad!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå