Gå til innhold

hva jobber der med?


gutt 08, februar11 høygravid!!

Anbefalte innlegg

og hvordan synes dere det er å være gravid og jobbe med det dere gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg jobber i barnehage på en småbarnsavdeling. synes det har gått greit til nå, men har ganske god luktesans for tiden, som ikke alltid er gøy når jeg skifter relativt mange bleier til dagen!! ;) blir spennende fra høsten av, da får vi inn mange små som ikke kan gå enda, da blir det travelt og mye løfting.... håper det går greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dyrlege og jobber med hest og storfe. Syns det går veldig greit nå, eneste er at jeg er så trøtt at jeg er redd for å regne feil - Sikrer meg like godt hver dag som jeg ellers gjør midt på natta :)

 

Jeg holder meg unna røntgen og hormonbehandling, bruker hansker når jeg tar i kjemikalier og syke katter. Tar forholdsregler når det kommer til sikkerhet. Foreløpig ligger det lille knøttet godt beskyttet inni magen, men det blir nok en del utfordringer etterhvert.

 

Det blir jo mange ting som blir umulig å gjøre etterhvert. Kan ikke akkurat baske rundt i en ungdyrbinge med magan hengende som en melon foran. Det får bli smådyr de siste månedene. Men smådyrpraksis er virkelig ikke min beste side, så det kan nok bli noe dårlig kundebehandling når hormonene koker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sykepleier og til nå har jeg ingen problemer annet enn når jeg bøyer meg merker jeg halsbrannen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier i nattevaktsstilling på kirurgisk avdeling. Redd jeg må ta en liten pause for og ta meg inn igjen snart. Hektisk, tunge løft, masse lukter. Dårlig kombinasjon når man er kvalm og ikke greier å snu døgnet slik som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så lett med alle jobber nei, godt å høre det går bra med alle sammen da:) jeg kjenner meg igjen i treøttheten, går rundt og er unaturlg trøtt hele tiden. med førstemann jobbet jeg som frisør, men ble sykemeldt fuldt fra slutten av 20ukene pga bekkenløsning.

begynte å jobbe igjen etter permisjonen, men holdt bare en mnd før det ble for tunkt å stå..

nå jobber jeg i bhg, og her går det foreløpig veldig greit:)

enig med det angående lukter da, men jeg har blitt super på å finne synderen i flokken;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, e enige der!! men e nok litt lett å bli avslørt, for eg har vanligvis ganske dårlig luktesans, og nå kjenne eg det jo lenge før alle de andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer. Og tenkte i går da jeg tok ferie at det var perfekti timing - slipper å være kvalm på jobb! Men spent på hvordan det blir til høsten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sveiser så det er ikke helt heldig for meg,fins ikke tilstrekkelig men verneutstyr så kan brukes gjennom hele dagen og er ingen mulighet for omplassering så det blir svangerskapspermisjon for meg :-/

Blir mye husvask og baking og håndarbeid på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det til en del på jobben med en gang, selv om ingen andre vet det.. mye pga løfting og forferdelig vond rygg.. men gleder meg til jeg kan si det til alle kjente også:)

anonym, er nesten litt misunnelig, hadde vært deilig å gå hjemme nå, har lyst til å bruke litt ekstra tid på eldstemann nå før neste kommer..

tiden går tregere når man er hjemme da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber som kokk.sliter veldig alerede er bare 4+6.ikke noe behagelig å stå over matgrytene når man blir kvalm av alt.og så er det en del tunge løft.vet ikke hvor lenge jeg holder ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pilot, så jeg har vært på bakken siden jeg fant ut av at jeg var gravid. Det er altfor mye stråling, trykkforskjeller og stress i den bransjen. Men, like greit, vil ikke utsette tassen for noe dumt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som pedagogisk leder på en småbarnsavdeling. Kollegene mine fant fort ut at jeg var gravid da jeg sluttet å røyke den dagen testen var positiv;)

Har få symptomer som går ut over arbeidet mitt, men er mer bevisst angående løft. Er ikke kvalmen, men sliter med svimmelhet og kolikk. Har fantastiske kolleger som tar de verste bæsjebleiene for meg, passer på at jeg får hvilt meg innimellom og tilgir meg for å gå rundt og rape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som miljøterapeut på en rusinstitusjon. Veldig høyt arbeidspress til tider så har vært sykmeldt en uke nå selv om jeg bare er i uke 5+4. Har lite energi og er mye trøtt for tiden samt en kraftig forkjølelse oppå det hele. Prøver meg på jobb igjen til uken så får jeg se hvordan det går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...