Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken skal man velge? Lå på rygg med forrige, og bekkenet og ryggen var ødelagt i 2mnd etter fødselen. Fysio og kiro måtte til for å få det på plass, og de fine trilleturene måtte jeg overlate til mannen i begynnelsen.

Kjipt.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist låg eg og på rygg... denne gangen vil eg prøve å sitte på kne. få litt hjelp av tyngdekraften... hvis det er muli da. :)

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning sist og måtte ta pressingen på rygg (ellers mistet de hjertelyden på lille gullet vårt) noe som gjorde at jeg var heeeelt ødelagt i halebeinet i mange mnd etterpå og i dette svangerskapet kom de smertene tilbake allerede i uke 8. Snakket litt med JM og sykehuset ang dette og de anbefaler meg på det sterkeste å ligge på alle fire mot ryggen på senga og presse evt ligge i sidestilling. Denne gange har jeg mest smerter foran i symfysen men også store smerter i halebeinet.....

Har tenkt litt på dette selv og jeg vil prøve meg på alle fire først tror jeg. Å ligge på rygg er visst det verste når man har bekkenløsning.

Skrevet

Lå på siden under pressingen med andremann, og det fungerte veldig fint både for meg og jordmor - første gang satt jeg på fødekrakk og det var ikke noe særlig lurt, var kjempehoven i underlivet i flere uker etterpå...

Skrevet

satt på krakk fram til han nesten var helt ute første gang, opp i senga for at de skulle få tatt ham bedre imot. veldig fornøyd med den stillingen. med nr to var jeg oppe i gåstol helt til jeg sto med babyen mellom beina, og da blei jeg beordra opp i senga, og der kom lilegutt mens jeg lå delvis på sida. ingen bekkenplager etterpå.

Skrevet

har også hørt veldig mye posititvt om å stå på alle fire, gjerne mot en saccosekk....

Skrevet

Har tenkt å prøve noe nytt denne gangen hvis det går! Begge de andre fødslene endte jeg på rygg da jeg ikke taklet noe annet (13 år siden sist) Ble anbefalt av jordmor å sitte på kne med ryggen mot jordmor i senga. Så får vi se om jeg takler det denne gang!.

Skrevet

Under åpningen bør man jo stå mest mulig, for å hjelpe babyen nedover m tyngdekraften. Selv stod jeg ved prekestolen mens jeg vaiet med hoftene under hele åpningsfasen sist, også dette er anbefalt for å hjelpe babyen nedover kanalen.

I pressfasen sto jeg på knærne, og holdt meg fast i ryggen på sykehussenga, helt til det gikk mot slutten og hodet begynte å komme til syne. Da ble jeg bedt om å legge meg på rygg, noe som føltes veldig befriende igrunn=)

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og har derfor ingen erfaring å vise til, men kjenner jeg får litt angst av å tenke på å skulle stå på alle fire med rompa ut i rommet... Jeg er redd for at denne stillingen vil gi meg en følelse av ikke å ha kontroll eller ikke å "være helt med". Dessuten er det jo en litt ydmykende stilling, spesielt hvis man ikke har fått klyster på forhånd.... eller er det bare jeg som er litt rart angående dette....?

Skrevet

Med førstemann hadde jeg bestemt meg for å stå / henge over en prekestol under pressriene. dette fungerte kjempebra! Med en gang pressriene kom, ble jeg hjilpet opp av min mann og jordmor og hang over prekestolen, mens jordmor satt kalr under. Det var ikke mange pressriene som skulle til før ungen gled" ut som en fisk. Utrolig følelse. Var helt fin og rask igjen i rygg og bekken ( og jeg slet med bekkenløsning hele svangerskapet) bare ett par timer etter fødselen. Forrige gang fødte jeg i vann, sittende i badekaret. Dette fungerte også veldig bra og jeg heiste meg litt opp når pressriene kom for å bruke tyngdekraften til hjelp. Ikke noe problem emd hverken rygge eller bekken eller noe. Skal føde i vann denne gang også, hvis alt går som planlagt, og kommer til å forsøke å gjøre det samme igjen.

Skrevet

Førstemann kom når jeg lå sideveis, og det funka veldig greit:)

Tar det som det kommer...

Skrevet

Jeg begynte å ligge på siden i senga, så stod jeg over sengekanten med ryggen til på knærne om dere forstår! Dette hjalp nok på med tanke på tyngdekraften... på slutten av pressriene la jeg meg på ryggen! :) Funka veldig bra det!

Tar det som det kommer nå, rett og slett! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...