Gå til innhold

Redningsvest.Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn.

En på 6 og en på 4 mnd.

Har en vest i str 10-25 kg.

6 åringen veier 20,og babyen veier 6.5 tipper jeg (veide 6 kg for 14 dager siden og vokser mye)

Hvilket barn kjøper jeg ny vest til?

Eldste eller yngste? Vesten jeg har nå er en babysafe så begge kan bruke den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

baby er jo for lett for vesten du har, om jeg skjønner deg rett. Eldste kan bruke vesten du har lenge og lille kan arve..men få si egen nå.

Skrevet

jeg svarte eldste, men beklager... har du En vest, og den er fra 10 kg? da må jo minste ha ny

Skrevet

Minste må få ny vest.

Skrevet

Men minste veier ca 6.5 kg uten bleie. Hva tror dere bleia veier om den blir full av vann? Det må jo minst være ett par kg?

HI

Skrevet

Det er vel ingen problem med at yngste er for lett?

Jeg ville kjøpt ny til eldstemann siden det er bare 5kg igjen til at den er for liten.

Skrevet

Yngste kan IKKE bruke vesten som r fra 10 Kg.

Det er ikke sikkert å bruke vest som er beregnet på tyngre personer enn man er. Du kan risikere at yngste sklir ut av vesten eller blir liggende i vannet med hodet/ansiktet ned fordi den er feildimensjonert for vekten tl barnet... er ikke verd det vel?

Skrevet

Yngste vil ikke skli ut av vesten pga remmene.

Hva blir vekt på minste + bleie da. Tenker på at bleia vil jo suge seg helt full av vann og bli tung. Tror dere ikke det da blir 9-10 kg?

Syns dette er litt vanskelig jeg:-S

HI

Skrevet

Prøv vesten på minstemann og se om den sitter greit. Gjør den det, så kjøp ny til eldstemann. Jeg har hørt at flyteelementene er de samme i de treminste størrelsene, men at det er passformen som er forskjellig.

Skrevet

Det er den jeg har i str 10-25 kg:-D

Handler ikke no dritt når det gjelder slike ting nei.

Men den minste vesten er i str 5-15 kg,og jeg er meget usikker på hvor lenge den vil holde:-S

Syns det er så mye for å imot begge valgene,så jeg sliter virkelig med å ta en avgjørelse her.

HI

Skrevet

Jeg ville ikke tatt en 10-kilosvest på en på 6 kg, uten å sjekke med leverandør.

Skrevet

Jeg har begge størrelser, og tror ikke en på 6 kg kan bruke den største vesten og det er sikkert. Min jente brukte den vesten da hun var nesten 6 år i fjor, hun er helt normal i størrelsen, og den satt fint på henne... 5-15 kg vesten bruker min nesten fireåring, så dersom du kjøper den, har du den i flere år. Viktig å ha en vest som sitter godt og riktig!

Skrevet

Klart du kjøper vest til minste på 6 kg, den største kan jo bruke den vesten den har i 5 kg til og 6 åringer legger ikke på seg 5 kg over natta. Redningsvester er jo ikke så dyre heller, så ville sikret begge 2 best mulig istedet for å gamble med sikkerheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...