Gå til innhold

Ønsker å omplassere kattepusen min.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man kan gjøre sånt?? Nettsider???

Har liten lyst til å ta livet av henne.. nydelig langhåret liten skogskattjente på 2 år trenger nytt hjem... Har hatt henne siden hun var liten, men i allergitida vår/sommer blir alle barna mine pluss kjæresten min plaget av astma og andre allergiplager.. har fått beskjed av legen om å få pusen ut av huset..

Noen som kan hjelpe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen kan hjelpe!!!:o)

Skrevet

Hvilket fylke bor du i da? Ikke alltid selve kommunen har slike tilbud, men som regel har fylkene et eller annet ;)

Skrevet

Hvor bor du? Kanskje jeg kan hjelpe....Du skulle hatt bilder av pusen :)

Skrevet

Beklager... ble ♠visst feil dette her... Bare gå i albumet mitt og se.. har lagt ut et par bilder der:O)

Skrevet

Å så nydelig!! Jeg vil veldig gjerne ha pusen,men jeg bor i stavanger,da blir det jo litt vanskelig :(

Skrevet

Stavanger er langt unna ja...:S Synd...:( Ikke lett å finne noen som ikke bare vil ha kattunger...

Håper noen litt nærmere kunne vært intresert og da.. ellers må vi kanskje ta en ferietur til stavanger i sommer;)

Skrevet

Vi har også katt - og astma - og allergi.

Vi har ikke kvittet oss med katten. Forsøk en annen lege + astma og allergiforbundet - de vet råd :) Lykke til!

Skrevet

Nydelig katt, er den renraset skogskatt, eller er det en blandingskatt?

Jeg er selv oppvokst med både hund og katt hele livet, lot katten min flytte til moren min for snart 2 år siden, følte jeg hadde nok med 2 hunder da.

Jeg vurderte å hente tilbake katten for litt siden, men jeg leste en artikkel der det var forsket på at barn/babyer med katt i huset hadde mye lettere for å utvikle allergi og astma enn andre barn. Barn i hus med hund var ikke noe problem, kun katt. De hadde fulgt over 500 familier opp til barna var 10 år gamle.

Ettersom vi planlegger barn så dropper jeg å ha katt, og håper andre tenker seg litt om også.

Stort sett går det nok bra, men man skal være oppmerksom på at ungene er mer utsatt.

Håper du finner et nytt hjem til katten din, hun var veldig nydelig.

Skrevet

Og annen forskning sier at dersom katten er i hus før barna er det positivt, altså vil være en fordel mot allergi og astma....

Skrevet

Det kan godt hende.. Men den viser seg uansett at flere reagerer på katt enn på hund...

Skrevet

Hvorfor må pusen ut av huset pga allergi på sommerstid? Ville jo tro det er snakk om pollenallergi da eller?

Skrevet

3 av 5 er og allergiske mot katt i seg selv. Men på våren og sommeren blir alle plagene forsterket av å ha katt, og det er ikke morro når alle tre barn må over på astma medisin pga reaksjonene. Da er det jo naturlig å eliminere det som er mulig i allefall... Blir lite kos på pus og, siden samtlige blir dårlige av det etterpå..

Så da er jo poenget med å ha pus litt borte.. synes synd på henne og, som jo er verdens hærligste pus, når hun ikke får den kosen hun fortjener.. var ikke ute etter råd om mulighetene for å beholde henne.. vi har jo prøvd det.. og ønsker nå å sjekke mulighetene for et annet alternativ enn avlivning..

Skrevet

Åh, det visste jeg ikke.

Har selv 2 katter og vi er 2 i huset med katteallergi. Har ikke merket noe til at allergien blir forsterket mot sommeren, da er jo pusene ute omtrent dagen lang å soler seg ;)

Hva med kattens værn?

Eller Finn.no under gis bort.

Skrevet

Skal sjekke med kattens værn jeg:) har tenkt på Finn og, men det er jo så mange kattunger som gis bort, så har trodd at det nesten er umulig....

Ang forsterkelse av allergi så tror jeg nok det kommer vedlig an på type allergi i utganspunktet. I fjor var den værste våren på lenge.. men da hadde hun også akkurat fått kattunger og var inne HELE tiden.. Det ene barnet mitt fikk da påvist en hel rekke allergier der katt og bjørk var verst.. og da slet han fryktelig...:S Har vært bedre i år, men langt fra bra. Så nå forsøker vi dette.

Og ja.. Isabell er nydelig:) Så håper jo at hun kan få et godt hjem der hun får masse kos!!!:o)

Skrevet

Sett opp lapp på butikken og sett inn en annonse i lokalavisa, og for all del, sørg for å dra på besøk til de som skal ta over katten før de får den.

Skrevet

Men det skader jo ikke å prøve finn.no hvertfall. Mange som heller vil ha en voksen katt enn en kattunge, det er mye styr med dem.

Jeg kjøpte selv en pus fra kattensværn for noen år tilbake. Han var da ca 9 mnd'er gml :)

Lykke til, håper du finner ett godt hjem til henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...