Pinnus Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Var til sjekk på KK i dag, 36+6 og jenta er allerede 3600g. Pga dårlige hofter vurderer de å sette igang før tiden, men da skulle jeg gjerne vært litt moden først. Legen prøvde å strippe meg i dag, men livmoren lå både høyt oppe og langt bak, så det var visstnok veldig vanskelig å komme til. Skal på ny kontroll på onsdag. Tips til modning? Sex og sterk mat er notert;)
T#3 Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Vet ikke om det funker, men driver å tygger bringebærbladkapler og går til modningsakupunktur. Var ikke særlig moden på mandag men... (og er i dag 41 uker...kremt) Tro kan flytte fjell:)
Pinnus Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2010 Troen er den viktigste i alle kjerringråd tror jeg;) Har lest at mange tar de kapslene, kanskje jeg får ta å forsøke. Har inntrykk av at folk tar dem i mange uker da, så spørs om de gir det store utslaget til onsdag...
Linchen Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 På innsiden av ankelen finner du fram til den knokkelkulen. Legg handa di på den, slik at du kommer fire fingerbredder oppover leggbeinet. La den øverste fingen gli mot "baksiden" av leggbeinet - der finner du et punkt du kan massere. Det er ganske ømt, du finner det nok om du justerer plasseringen litt. Masser et par minutter hver dag. Gjenta på den andre leggen. Dette mykner mormunnen i alle fall! Det var jordmor som viste meg punktet.
rosa bolla Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 fikk tips av ei venninnne i dag om at jeg skulle slappe av og nyte et glass rød vin.. rett og slett å ta det med ro. og ha seg litt i kveld.. dette skulle også gjøre susen....så dette skal prøves..
Pinnus Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2010 Tror jeg må vente litt med den rødvinen. Har over tre uker til termin, så kan bli en del vin om jeg skal drikke hver dag frem til det;)
nicki82 Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Hehehe....hva med en skikkelig fyllekule og en pakke røyk??? om ikke man er avslappet da, så vet ikke jg Dere kan virkelig spøke!!
Pinnus Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2010 Forsto ikke helt om det innlegget var ironisk eller ikke? Uansett, de lærde strides, som om så mye annet, om dette med et glass rødvin for å få fart på sakene. Mange får faktisk ok på dette i samråd med både lege og jordmor, spesielt om man er på overtid. Jeg for min del holder en nulltoleranse for alkohol i svangerskapet, men jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør og hvilke avgjørelser de tar. Man skal ikke lenger enn til Danmark før de har et helt annet syn på dette enn vi i Norge har, for ikke å snakke om resten av Europa og verden. Ikke la dette bli et alkohol vers ikke-alkohol innlegg, og la folk få feie for egen dør. Vi er voksne mennesker med rett til å ta egne avgjørelser.
nicki82 Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Det er nok sant som du sier, vi er voksne mennesker som kan ta egne avgjørelser. Synes bare det virket litt komisk å holde seg helt unna alkohol for så å drikke det i siste innspurt. Jg stemmer for modningsakupunktur og vente med å introdusere ungen for promillen til han/hun er gammel nok for det
Pinnus Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 19. juni 2010 Ja, vi er enig der. Når svigermor hørte at jenta vår er 3600g, tre uker før termin mente hun også at jeg fikk sette igang å drikke rødvin. Tror dette er en gammel greie. Samme som at man før spiste spekemat, malte barnerommet (før det kom giftfri maling) og andre ting som mest sannsynlig ville gått greit i dag også. Kjenner jeg klarer meg 9 mnd uten, bare for sikkerhetskyld. Mormoren min syns det er så synd at jeg ikke "ligner" på henne når det kommer til svangerskap og fødsel. Hun fikk jo så små barn som kom av seg selv lenge før tiden. Kjempeenkle fødsler! Hun tror det er gode gener, jeg tror det er 40-50 sigaretter om dagen som gjorde susen;)
nicki82 Skrevet 19. juni 2010 #12 Skrevet 19. juni 2010 Har faktisk vært på en fest der en gravid røkte mer enn hele selskapet til sammen. Da kompisen min konfronterte henne med det, sa hun bare "da blir det enklere å presse ut ungen, siden han blir liten". Og dette var kanskje for 5 år siden. Vanskelig å forklare til eldre folk at det som har fungert før, er ansett som uansvarlig nå. Kjenner på meg at jg ikke vil etterlate ungen min med mamma uten oppsyn, da hun er overbevisst om at nyfødte har bare godt av honning
Pinnus Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 19. juni 2010 Hahaha, ja mamma ser ikke problemet med saft på flaske. Tennene skal jo tross alt ut uansett. Hjelpes.... Uff, en ting er at min mormor røykte for 50 år siden, men at folk gjør det nå forstår jeg ikke. Selv bevisst på hvilke skader fosteret kan få. Lav fostervekt er ikke akkurat det eneste de bli utsatt for. Fysj.... Jaja, jeg får gå å spise litt kanel og modne litt her;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå