Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Jeg sitter å skal skrive eksamensoppgave om EU. Nå trenger jeg hjelp av noen smartinger her inne, og håper noen kan hjelpe! Det jeg lurer på: Norge er jo ikke medlem av EU, men det er jo slik at EU har lover og regler vi må forholde oss til selv om ikke er et medlemsland. Hvorfor er det slik?? Noen som vet? Jeg har googlet litt, men føler ikke jeg finner noe svar på dette...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Da får du google på EØS-avtalen, eller EEA, som det heter på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Fordi vi er medlemmer av EØS - det europeiske økonomiske samarbeidet. Hvis du ikke visste dette - så synes jeg faktisk at du ligger litt dårlig an ) Det er jo som barnelærdom å regne.... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Eksamensoppgave om EU, på hvilket nivå er du, vdg, høyskole? Jeg kan hjelpe deg med dette uten å gjøre narr av deg sånn som enkelte syns er nødvendig...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Så flott! Dette er muntlig eksamen på videregående. Tidsepoken er etterkrigstiden, og problemstillingen er: Hvorfor ble EU dannet? Hva er det viktigste jeg bør ha med sånn utenom selve kol-stålunionen mellom Tyskland og Frankrike? Noen tips? Takker veldig for all hjelp! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå