Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Hvordan reagerer du dersom du har gitt en fin gave til noen, kanskje noe du har lagt arbeid i eller brukt tid på å finne, og mottakeren bare ser kort på gaven og sier monotont "så fint" og ferdig med det.. tar du deg nær av det? Noen er flinkere til å ta imot gaver enn andre, noen ser oppriktig glad ut mens andre bare sier takk og ferdig med det. Må innrømme at de førstnevnte er kjekkest å gi gaver til.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Det kan jo hende at mottakeren(e) ikke synes gavene var så veldig fine da.... Folk har en tendens til å gi mye "RÆL" ... huffAmei! Jeg er en person som ikke klarer å klistre på meg en skikkelig falsk smil hvis jeg mottar en gave jeg ikke synes er fin... Beklager...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Huff, det er derfor jeg hater å motta gaver.. Jeg får liksom aldri tid til å studere dem der å da. Derfor reagerer jeg med et lunket "ehh oi tusen takk" *smile* Etter at gjestene har gått og ting har roet seg så får jeg tid til å sette pris på gaven... Irriterer meg skikkelig hver gang...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Men av og til VET en nesten at det en gir er fint, feks en fotobok av barnebarna til bestemor, det kan da ikke slå feil?? Noen kan bare ikke ta imot gaver altså
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Må legge til at siden jeg vet at jeg har dette problemmet prøver jeg å late som om jeg blir ekstra glad med engang, fordi jeg vet at jeg vil bli glad for den senere, men da blir det jo enda verre... Oi, får jeg gave!! Nei, den var sandelig meg flott!! tusen takk, sa jeg takk?? Osvosv...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Er ikke alle som syns at hjemmelagde ting, fotobøker, scrapping osv er noe fint og som blir under middels glad for en slik gave
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Jeg er nøye på de gavene jeg gir bort, lager personlige kort og prøver så godt jeg kan å finne noe de kan sette pris på. Jeg blir veldig glad når de gjør det. Jeg prøver også å være en god mottaker av gaver selv sepesielt når de har brukt tid på gaven enten med valg eller jobb osv. Jeg blir som regel alltid glad for det jeg får og bytter kun om det er klær i feil str eller ting jeg har fra før. Det er ikke hyggelig å bruke tid på gaver om dem man gir det til ikke setter pris på det. Jeg scrappet ett kort med bilder og figurer til en jente på 3 år som jeg brukte masse tid på og som jeg syntes ble virkelig pent. Moren kastet det sammen med alle de andre kortene og inpakningspapiret mens vi var der. Aldri mer!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 Kjenner meg igjen i det du sier ja, av og til får en nesten ikke tid til å se på gavene i selskaper. Spesielt når det er endel folk tilstede.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #10 Skrevet 18. juni 2010 Jeg blir ihvertfall veldig glad når noen tar seg bryet med å lage personlige kort, fikk et av venninna mi når gutten min fyllte 2 år som hun hadde laget selv, med navn på og alt, ble kjempeglad for det og har det fremme enda selv om det var i vinter.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #11 Skrevet 18. juni 2010 Jeg er flink til å ta i mot gaver. Men synes det er så trist når de sier "jeg har lagt med byttelapp, så du skal bare bytte til noe annet om du ikke liker det!" Da svarer jeg at jeg har aldri byttet en gave i mitt liv og kommer aldri til å gjøre det heller:) Med mindre det handler om str.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #12 Skrevet 18. juni 2010 Det er pga forventninger til reaksjon jeg hater å motta gaver. Jeg er sjenert og liker ikke situasjonen med å få gaver. Da får man så mye oppmerksomhet rettet mot seg at jeg stort sett smiler brydd og takker pent med en klem. Det betyr ikke at jeg ser og setter pris på arbeidet og tanken som ligger bak gaven. Jeg bytter som regel ikke gaver fordi jeg setter slik pris på tanken og innsatsen Men når jeg gir gaver er det alltid med byttekort hvis det lar seg gjøre. Jeg sier oppmerksom på det. Ikke fordi jeg tror at mottaker vil bytte, men fordi jeg har for dårlig selvtillit. I tillegg fjerner det litt av oppmerksomheten fra gaven og over på det praktiske. Men jeg er glad i å gi gaver Dvs ikke akkurat det å overrrekke den, men det å bruke tid på å finne eller lage en gave som jeg tror mottaker vil sette god pris på Det jeg vil si er det. Det er ikke alle som tør å være så overstrømmende som det de føler
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #13 Skrevet 18. juni 2010 Det betyr ikke at jeg ser og setter pris på arbeidet og tanken som ligger bak gaven = Det betyr ikke at jeg ikke ser og setter pris på arbeidet og tanken som ligger bak gaven. Jeg sier oppmerksom på det = Jeg gjør oppmerksom på det Sånn går det ved klipp og lim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå