Gå til innhold

Jeg trenger råd angående bilder,jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo hundrevis av bilder av jenta mi, men klarer liksom ikke å få gjort noe med dem! Synes det er så vanskelig å velge ut noen som jeg skal fremkalle...Kan vel ikke lage så mange album, heller!? Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har laget to babyalbum (fra nyfødt til ca 1,5 år) til alle fire ungene. Etter det har jeg laget familiealbum med det fineste bildene fra hverdag, bursdag, jul, skogsturer osv. I tillegg har jeg kjøpt et veldig stort Henzo-album i utlandet, har ikke sett så store her i Norge, og det er familiens feriealbum. Ungene elsker det feriealbumet, der er bilder fra helgeturer og ferier samlet og de blir aldri lei av å se i det (fra Legoland osv).

Jeg har også laget en del fotobøker til svigermor. Lager en i året med bilder av barnabarna og ting som har skjedd, svigermor er nå 80 år og steller veldig pent med disse bøkene, som hun har bestemt at vi arver tilbake når hun ikke er mer.

Skrevet

Jeg fremkaller de beste bildene fra hver anledning, noen ganger er det veldig mange bra og da blir det mange til fremkalling. Da kutter jeg gjerne bort kantene på bilde, så bare motivet/ personen er igjen, så det blir plass til flere bilder på en side.

Bruker de store albumene som vel heter generasjonsalbum i fotobutikken, med store sider og uten lommer. Og limer inn bilder med "mounting squares" for da spiller det ikke så stor rolle hvilken fasong bildene ender opp med og ha, om man feks klipper dem ovale, i sirkler ol.

Ikke sikker på hvor mange album vi har til nå, men lager bare en serie, sånn at barnebilder kommer inn mellom selskapsbilder og andre bilder i kronologisk rekkefølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...