Gå til innhold

Noen eksperter på MME og pumping?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter myyyye tenking fram og tilbake har jeg nå bestemt meg for at jeg ikke orker denne pumpingen lenger. Hadde jeg hatt mye melk så hadde jeg fortsatt, men når jeg bare får ut ca. 50 ml hver gang så orker jeg ikke mer. Det å pumpe seg åtte ganger om dagen er tidkrevende og jeg blir jo usosial av dette. Slitsomt er det også. Så nå har jeg holdt på med dette lenge nok (4mnd) og gir meg med god samvittighet. Jeg har i hvert fall prøvd.

Men hvordan slutte å produsere melk helt? bare slutte å pumpe? Har ikke noe særlig melkespreng, men kjenner at jeg har bittelitt melk der.

Og om natta klarer jeg å amme, men han har sluttet å spise om natten, bare i seks tiden på morgenen. Mister jeg melka helt hvis jeg slutter å pumpe på dagtid og ammer denne ene gangen på morgenen?

Og når jeg skal tiberede mme, kan jeg koke vannet og fylle på med litt kaldt vann slik at det blir lunkent fortere?

Hvordan er deres rutiner på tilbreding av mme?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Det jeg gjorde var å trappe gradvis ned, en mindre pumping pr dag ca ned til null...

Ettersom barnet ditt nå er 4 mnd så kan du godt starte med fast føde istedet for å erstatte all mm med mme. Etterhvert vil den faste føden ta mer og mer over og babyen vil ha mindre melk... Sååå, hvis du pumper en stund til så kan du anntagelig gå ned på anntall pumpinger etterhvert fordi barnet vil kreve mindre... Men dette kan det jo henne du allerede har tatt med i betraktning, og du har absolutt grunn til å være fornøyd med innsatsen di! Bare du som kan vite når nok er nok :-)

Mange som ammer større barn ammer jo ofte kun en gang i døgnet, så det kan gå fint... Vil tror det varrierer.

Riktig tilberedning av mme avhenger av hvilket merke du bruker. Gå inn på forumet flaskemelk, midt på der finner du tråden *riktig tileberedning av mme*. Der er metodene for de forkjellige merkene beskrevet.

Lykke til videre :-)

Skrevet

i boka "mat for spebarn" står det at de anbefaler å begynne med fast føde i stedet for mme om barnet har blitt ammet fram til 4 mnd...

Skrevet

Han er 4 mnd om 10 dager, så vi har ikke begynnt med grøt enda. Men det gleder jeg meg til :)

Men nå har jeg ikke pumpet meg i hele dag, ammet bare fra det ene brystet klokken fem i morgest. Og pumpet begge i går klokken 19.00 og enda ikke antydning til melkespreng.

Helt frem til i dag har jeg pumpet meg ca 6-8 ganger hver dag, ganske lenge, men fortsatt får jeg ikke mer melk. Jeg hadde så store planer, til og med gått til innkjøp av en dobbel elektrisk pumpe, men det ble desverre ikke bedre :(

Nå skal det sies at jeg har ikke droppet å amme frivillig altså, hadde et sterkt ønske om å amme, men det gikk rett og slett ikke. Og har felt ganske mange tårer av den grunn!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...