Gå til innhold

Fortsatt tverrleie 37+2.... (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Var på modningsakupunktur hos ei som jobber som jordmor i dag. Hun kunne bekrefte at veslegutt lå i tverrleie i dag.

Han driver og turner rundt fortsatt og er jo langt ifra å feste seg..... Hun lurte på hvilken plan de har på Ullevål dersom han fortsetter slik, om det blir keisersnitt eller hva de har tenkt.

Problemet er jo at han har ligget med hode ned de siste gangene jeg har vært der, men bevegelig da.....

Virker ikke som om de tror helt på meg når jeg sier at han fortsatt driver og legger seg i tverra.

Noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle meg hva som skjedde evt som er i samme situasjon nå og har en klar plan med sykehuset fremover?

Jeg må bare si at jeg IKKE har lyst på ks, men dersom det er den beste løsningen så....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :-)

Jeg skrev et lite innlegg angående seteleie igår. Var hos jordmor og hun var usikker på hvordan jenta lå, så jeg får en UL neste mandag, får å finne ut av det.

Har faktisk termin samme dag som deg ser jeg :-)

Hvis babyen din er i tverrleie har man mulighet til å få keisersnitt, vertfall på de fleste sykehus mener jeg. Håper babyen din legger seg i tverrleie til neste kontroll, slik at hun skjønner!! Du kan jo si hva akupunktøren din sa, om det hjelper.......

Keisersnitt synes jeg absolutt virker som den tryggeste løsning. Har lest litt på nett angående dette og jeg tør ikke utsette babyen min for risikoen det kan være. Så jeg har bestemt meg for at hvis hun ligger e seteleie på mandag så vil jeg ha keisersnitt. Jordmor sa at det var opp til meg å bestemme. Er førstegangs, så er ikke sikkert bekkenet mitt tillater å føde barne med rumpa først heller....

Tror ikke det er samme praksis på alle sykehus, at man kan velge å få keisersnitt, men uansett er det veldig viktig at du sier ordentlig fra om det er det du vil ha. Jeg kommer til å si, som sant er, at jeg tør ikke gå igjennom en vanlig fødsel.

Men babyene våre kan fortsatt snu seg..... :-) Var kanskje ikke mye til hjelp. Men du burde absolutt prøve å få jordmora di til å skjønne at det er sant!

Skrevet

hei hei! babyen kan jo uansett ikke fødes fra tverrleie, så da må de jo ta ham/henne med KS eller snu babyen. men fra seteleie kan man jo ha vaginal forløsning, evnt snu manuelt?? min driver og turner masse ennå han også, ligger i sete og i tverrleie om hverandre. jeg har sagt jeg vil ha ks dersom han ikke snur seg i hode innen fødsel. Ingen kan tvinge deg til å føde vaginalt fra seteleie om du ikke vil. og ingen kan heller tvinge deg til å være med på snuing. men mange har jo gjort dette før oss og vært kjempefornøyd!!! så det blir mest opp til hva du føler for tenker jeg.

og når det gjelder at babyen ikke fester seg, og bare snurrer rundt, så har jeg litt samme bekymring selv, så jeg tenkte be om ul i forkant av fødsel, når riene er igang så å si, for ikke å gå i fødsel i sete eller tverrleie. jeg har jm på sykehuset, og hun er veldig grei å prate med om alt sånt. skal på ul i uke 37 igjen, så får vi se hvordan han ligger da. har født to store barn før jeg, så det er visstnok veldig god tumleplass i livmora mi... derfor ingen tegn til festing av rompe eller hode på en stund.... andremann festet seg aldri, men lå med hue rette veien fra uke 17...

lykke til collargol!!!

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 39 +3 og hadde baby i tverrleie inntil i går, legen min var usikker på leie og rekvirerte ultralyd som bekreftet tverrleie. De greide faktisk å snu barnet i magen i går, nå får jeg bare håpe på at babyen blir der. Det var litt som å være hos tannlegen egentlig, ubehagelig, men ikke vondt. Skal på oppfølging på termindagen, mulig de setter meg i gang da, det var noe de vurderte i går også, men var ikke moden nok. Mye kan derfor skje med deg siden du "bare" er 37 uker på på vei, keisersnitt er jo siste løsning dersom vending ikke er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...