Gå til innhold

Hvilken type ferie er typisk for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilferie, flyferie eller bruker dere andre reisemåter?

Og familieferie, hotell ferie eller annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest typiske for oss er bilferie

Når vi har vært på flyferie har vi leid/lånt bil og brukt begge deler.

Vi er alltid på familieferie, har aldri vært på hotellferie, i syden el.l.

Skrevet

Her går det i campingvogn/bobil på sørlandet

Skrevet

Vi er veldig glad i båtlivet. Vi tukker rundt i øyene hele sommeren :)

Skrevet

Storbyferie, og vi flyr alltid og bor på hotell (trenger ikke være femstjerners, men det skal ha en viss standard).

Strandferie er skikkelig kjedelig (og føler ikke at man opplever et annet land når man tilbringer hele ferien på en strand på et typisk chartersted) og bilferie er uaktuelt, gidder ikke tilbringe halve ferien i en bil. Jeg vil oppleve ting rett og slett.

Skrevet

Det er år og dag siden jeg brukte store deler av ferien min i en bil. Men, i år skal vi det, vi freser avgårde til Kristiansand og Dyreparken.

Jeg skal også til syden med en venninne:) Har vært i syden minst èn gang de siste 6 sommerferiene=)

Skrevet

Båtferie. Vi har seilbåt, og både mine foreldre og svigerforeldre har større båter. Så her er vi en sjøvant familie!

Skrevet

hehe, siden vi har hatt barn i kun 2 år hitill, har det ikke blitt noe særlig til familieferie ennå.. Men jeg og mannen har hatt noen sommere i telt på hvaler øyene, en tur til danmark og kielbåttur. Jeg har studert de siste 5 årene, så vi har ikke hatt råd til en skikkelig ferie i utlandet, så derfor har vi hatt billigferier:)

Ønsker å dra til danmark neste sommer, leie et hus og dra til legoland, zoo, tivoli osv. Hadde mange slike ferier når jeg var barn, og elsket dem :) Veldig barnevennlig, men fortsatt litt "sydenfølelse" siden det er noe varmere der, og pga de nydelige sandtrendene.... Er ikke fan av storbyferier med små barn, ser for meg at det blir stressende. Jeg må ha hav og strand for å føle at det er sommerferie;) Men jeg har et stort ønske om å dra til japan en gang i livet... kanskje når barna er voksne??

Skrevet

Turer utenfor turistløypa. Roadtrip i USA, backpacking i Asia eller lignende. Blir for kjedelig for oss å ligge på stranden.

Skrevet

fly, ofte til familien i europa, ellers afrika/asia. ikke charter.

Skrevet

Typisk for oss er å bestille flybilletter til en storby og leie leilighet i en liten by en time eller to utenfor.

Skrevet

Vi tar som regel bilen fatt og kjører til familie i en annen del av landet. Om vi tar fly dit, så må vi leie bil der og det blir bare enda mer stress og enda mer penger.

Skrevet

Båt og bil. Vi har pleid å dra på seilbåtferie, men med småbarn er det ikke så attraktivt lengre. Så i år kjører vi til Spania. (Jeg hater å fly).

Skrevet

Sommerferien er forbeholdt sol/bade ferie. Spise god mat, slappe av på en solseng, bade og lese bøker... Gleder meg!!!!!

Ellers er jeg glad i storby ferie, men mer som lang helg ikke typ 2 uker i Paris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...