Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt man skal spekulere på...:)

Jeg er 1.63 høy og gikk opp 10 kg fram til ca uke 27. En stund syntes jeg dette var mye, og var bekymret for om det ville fortsette i samme tempo.

Nå i min uke 31, derimot, har jeg ikke gått opp noe siden den tid. Jeg spiser normalt og næringsrikt, og går litt turer flere ganger i uka. Er i god form og det kjennes ut som lillen i magen er det også, rører seg hver dag:)

Så jeg bare lurer på om jeg trenger å gruble mer over null vektøkning de siste ukene?

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.75høy gått opp 10kg og er 38+1 på vei..

la ikke på meg et gram fra uke 28 til ca uke 34.

etter uke 34 har vekta gått radig oppover her.. hehe..

Skrevet

kan tenke meg at det kommer sigende noen kilo på slutten ja:)

Virker som det er litt individuelle forskjeller på dette med vektøkning i hvert fall...

Skrevet

Veeel, jeg er 39+3 uker og har ennå noen kilo igjen før jeg når den opprinnelige startvekta mi. Veier 4,5 kg mindre nå en da jeg ble gravid. Var nede i -6,5 kg til for noen uker siden. Babyen tar det den trenger, ikke uroe deg. Men hvis du ikke liker stagneringen i vektøkningen så ville jeg ha tatt meg en prat med JM :) Lykke til

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme, og dette er tredje svangerskap... Legger på meg en god del i første trimester, litt mindre i andre og så flater det totalt ut i tredje trimester. Husker første gang, da traff jeg ei i uke 37 som jeg ikke hadde sett siden uke 15, og da glapp det ut av henne at "så bra du ser ut, jeg trodde du skulle bli en sånn skikkelig gravid-hval så mye som du gikk opp i førsten!"...

Uansett: Jeg legger visst ikke på meg, men jeg får nå store unger (over fire kilo på de to første) og har ingen problemer med vekten i etterkant, så jeg klager ikke. Men du kan jo høre med JM om du skal bli bekymret?

Skrevet

Jeg er i uke 37 og har lagt på meg 5kg. Men lillegutt i magen er fin og stor, akkurat som han skal være. Og jeg er ikke avmagret. Så jeg tenker ikke mye på det :)

Gjest poäng
Skrevet

Jeg har opplevd å gå ned i vekt, men jm sier at så lenge magen vokser som den skal så er det ikke noe å bekymre seg for.

Er nå i uke 30, har gått opp fem kilo og ned to (så det var egentlig 7 kg som ble til 5 kg).

Skrevet

Ut fra mange innlegg om vekt her inne, så er min oppfatning at:

noen legger på seg jevnt og trutt gjennom ni måneder

noen legger på seg masse i starten, for så å stoppe opp

noen legger på seg lite/ikke noe i starten, men masse mot slutten

noen legger på seg mest i 2. trimester

noen legger på seg svært lite generelt

og sikkert flere variasjoner...

Altså, mye er normalt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...