merete81 Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 For noen uker siden så begynte jeg å bli vissen i armene om natta, var da ca 35 uker på vei! Var hos jordmor etter det og hun sa det var Korpal tunnel syndrom i høyre arm, det var visst noe gravide kunne få. Nå er har det bare blitt værre og har det hele tiden, men spes om natta da. Har nå fått det i venstre arm og mer i fingrene i høyre arm. Jordmor sa at dette ikke går over av seg selv etter fødsel, men blir mye bedre. En kan også operere slik at det blir bedre. Er det noen som har det samme eller er det bare meg???? og evt erfaringer etter fødsel??
KaWi Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Jeg hadde dette i graviditeten med nr 1 i 2008. Hadde termin i oktober og i mai dette året begynte plagene... Så jeg var hos nevrolog, og fikk klar beskjed om at dette var gått så langt at det kunne bli nerveskade, så i september 2008, akkurat i mnd før min første bel født, bel jeg operert. Jeg har litt mindre følelse i fingrene på min høyre arm, så det har dessverre blitt en liten nerveskade hos meg. Operasjonen er derimot meget enkel. Den blir tatt med lokalbedøvelse, og jeg hadde ikke vondt etterpå, så jeg brukte ikke noe smertestillende. Jeg tror ikke det er så vanlig at gravide blir operert for dette, da det vanligvis går over etter graviditeten. Det er noe med mye vann i kroppen, som blir "fanget" i hånden, og klemmer på nerver. Det var en lett forklaring som jeg fikk om hva dette var. Snakk med legen din, og hør hva h*n sier. Lykke til videre med graviditeten =)
Bianca83 Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Jeg merker også at jeg blir doven og vissen i armene og spesielt hendene på natta. Har termin om tre dager. Har kjent det spesielt mye den siste uka. Nevnte det for jordmor og hun sa som hun over her at det kommer av at man blir hoven i kanalene i håndledd, albueledd osv hvor nervene går gjennom, som gjør at det blir klem på dem. For de aller fleste forsvinner dette et par dager etter fødsel sa hun :-) Så jeg håper på det. Er ganske ubehagelig ja.
merete81 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2010 Tusen takk for flotte svar! Ja jeg skal ta dette med legen for begynner egentlig å bli rimelig plagsomt. Jeg håper at dette er noe som forsvinner etter fødsel, har termin 5 juli så er ikke så lenge igjen;-)) Tusen takk som sagt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå