Gå til innhold

Hvorfor er det bare jeg som har full handlevogn, handler dere flere ganger i uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trur jeg kan telle det på en hand dei gangene jeg har sett det hos andre. Jeg har full vogn hver uke, har hendt jeg må bære noe i armene for det er for fullt. Handler bare en gang i uken, men føler det er litt flaut og ingen andre har så full handlevogn. Trur sikker vi spiser som griser...:)...vi er en familie på 5 som spiser normalt.

Kan noen gi meg en forklaring? :) Eller er det andre som har fulle vogner her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg var like fornuftig og flink som deg og handlet full vogn en gang i uka. Men jeg er ikke strukturert nok, så vi er innom butikken rett som det er og bruker sikkert mye mer penger enn om vi hadde tatt oss bryet med å planlegge litt... :(

Men kan godt hende at vi hadde klart oss med mindre enn full vogn. Vi er bare tre...

Skrevet

Handler også en gang i uka (og noen ganger kan det gå 14 dager mellom hver gang), men jeg får aldri full vogn. Vi er bare to;)

Gjest irismor
Skrevet

Hvis du handler kun en gang i uken og dere er 5 stykker så synes jeg ikke det er noe merkelig at du har full handlevogn. :-) Det skal vare til 5 stykker i en hel uke :-)

Ikke bekymre deg over at andre ikke har fulle vogner. Småhandler man hele uken blir det mye dyrere enn om man skriver liste og handler inn en gang i uken.

Skrevet

Det kommer jo veldig ann på hva man handler, kjøper man pleier tar jo de stor plass også.

Jeg jobber i matbutikk og deter mange som har fulle vogner ofte. Også har man de som handler hver dag, endel men ikke fulle vogner. Hadde disse handlet litt sjeldnere hadde vognene vært smekk fulle.

sist jeg hadlet hadde vi to fulle vogner. Vi handler en gang i mnd, melk, brød og frukt handles inn når vi er tomme. Da handler jeg når jeg skal hjem fra jobb bare. Jeg syns det er så kjedelig å handle så da gjør jeg det sjeldent, men mye. Tror ikke jeg har sett noen andre som har handlet så mye som jeg gjorde sist på en gang. lukket øyne når jeg så prisen for å si det slik.

Vi er 6 mennesker i huset, så vi trenger mat. Vi spiser helt normalt vil jeg si, vi spiser det vi vil og når vi vil. Vi har det meste i skapet og i fryser.

Skrevet

Jeg har teflonhjerne og er ofte innom butikken 3 ganger hver dag siden jeg har glemt noe .*rødmer*

Prøver å handle en gang i uka,så det blir endel i handlevogna på mandagen,men jeg glemmer jo alltid godt over halvparten.

Glemmer å skrive handleliste og- så det hjelper ikke haha.

Skrevet

Her er det også full vogn en gang i uka, på lørdagene:) Ser sjeldent andre med full vogn den dagen, men er jeg innom butikken på fredag ettermidagg for noe godt til kvelden så er det fullt av vogner som er fulle... Så vi er nok ikke alene, bare alene akkurat den dagen vi handler;)

Skrevet

Vi handler også bare en gang i uka, og har full vogn. Har lagt merke til det samme som deg, de færreste handler mye. Skjønner ikke at folk orker å måtte gå innom butikken flere ganger i uka, og at det ikke har falt dem inn hvor mye greiere det er å ta med seg mye når man først er der.

Skrevet

Vi handler også på fredager. Unngår matbutikker på lørdager, for det er da de fleste handler og jeg gidder ikke bruke mer tid enn nødvendig fordi det er så fullt og køene er lange.

Skrevet

Vi handler 1-2 ganger i uka, som regel torsdag kveld. Noen ganger halv kurv, andre ganger full. Kommer litt an på hva man kjøper:)

Kjøper man bleier, dopapir, tørkepapir og brus/farris tar jo det halve vogna:) Så vi kjøper ofte m y e av sånne ting samtidig, og setter på boden.

Jeg jobbet i matbutikk noen år mens jeg studerte og husker jeg tenkte at folk måtte være gale som dro med seg et par møkkete, slitne, sultne og sure unger innom butikken h v e r dag etter jobb/barnehage, hyl og skrik og mas om sjokolade hver dag. Uff.

Skrevet

godt å høre det er flere av oss =p

det er nesten flaut noenganger å gå til kassa. alle andre har ikke halve vogna full engang men hos oss er det lixom en topp på handlevogna når vi er ferdige. er ikke alltid vi har plass til alt oppi engang. hehe.. vi er 4 personer.

Skrevet

Før vi flyttet måtte vi også storhandle en gang i uken, eller mer sjeldent, og bare fylle på litt underveis, og da ble det bugnende full vogn ja. Nå som vi bor sentralt og jeg er hjemme uten bil så blir det mye småhandling fordi det er begrenset hvor mye jeg klarer å få med meg med vogn og 1-4 barn på slep og 1 kilometer eller så å gå ;-)

Skrevet

Då har du ikkje møtt på meg ho ho ho!

Her snakker me ikkje full handlevogn, men ganske så OVERfull. Det er litt pinlig til tider.

Men handler inn til 6 personer, og da blir det haug på vogna og kassalappe på 1500-2000 kr da.

Skrevet

Min er stappfull tirsdager og fredager:)

Skrevet

Vi handler nok ikke noe mindre selv om det kan se ut sånn.

Handler en gang i uka men vi er to som har en handlevogn hver. Så tilsammen blir nok en handlerunde en full vogn og litt i armene.

Skrevet

Ååå så godt å høre det er flere med full vogn :) Har også merket jeg bruker mer i mnd en før :(...ca 1500 i uka og ca 6000 i mnd. Synes det er mye, men nå har vi blitt 5 i familien (minsten 1 år), så er vell litt av grunnen.

Skrevet

Jeg har ikke bil og kjører ikke, så jeg må bære alt jeg kjøper. Da er det ikke så greit å få med seg så mye om gangen...

Men vi kjører av og til hele familien og da handler vi mer.

Skrevet

Jeg syns også at jeg er den eneste med studd handlevogn:-D

Tror veldig mange småhandler seg gjennom uka, antagelig derfor vi føler oss ensomme og beglodde med våre stappa handlevogner:-DD

Skrevet

Vi handler hver dag vi, så har aldri stappfull handlevogn. Men vi liker å gå i matbutikker vi da, litt sære kanskje..? :P

Er familie på 3, snart 4.

Skrevet

Syntes ikke det var noe pes med matbutikker før jeg fikk lillemann. Blir litt ekstra pes da, selv om han sitter fint i vognen. Men er jo litt mer enn bare deg selv. Vi er 3, og handler en gang i uken, men får ikke like full kurv som deg, men det skulle jo bare mangle siden dere er 5 i familien. Blir nok andre boller her når lillegutt blir større og spiser mer!

Skrevet

Vi handler en halvfull 2 ganger i uka. Mandag og torsdag.

Hvor full spørs ifht om lageret av div må fylles opp eller ikke (hermetikk og vaskemidler)

Skrevet

jeg drømmer om å kunne handle inne for en måned om gangen. fylle opp fryser og skap slik at bare ferskvarer må etterinnkjøpes. det hadde vært så deilig, for jeg er heller ikke så glad i å handle så ofte. og så blir det jo dyrere for jeg tar alltid med noe ekstra når jeg er i butikken.

men nå bor vi i en liten leilighet og har ikke bil,så her er det verken plasss til å lagre så store mengder mat eller mulighet til å få maten med seg hjem, så det blir flere handleturer i uka. hver 2-3 dag ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...