jordbærsjokolade Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Vi har skikkelig gammel og gult ubehandlet furu (tror jeg)panel på soveværelset. Hva annet kan vi gjøre for å få det lyst og fint enn å male det. Altså, hvitaktig men fortsatt slik at man kan se trestrukturen under. Eller blir det finest når man maler?
Mjølkekua Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Der kan hvitkalke (beise). Bare å Google så ser du hvordan det blir. Vi har gjort dette i takene på soverom
Mammaen til Isak Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Hvis det er veldig gult kan det hende det beste er å male. Jotun blant annet har en hvit panellakk, da blir det ganske hvitt - jo fler strøk jo lysere! Det er jo ikke verre en å prøve, jeg kjøpte spanna på bauhaus og betalte vel 249pr spann (3 litere). Om det ikke blir bra kan du male rett over, uten å bruke kvistlakk:)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Ja, hvis du fortsatt vil se strukturen under, er panellakk et godt alternativ. Vi har brukt det på gulvene våre med klar lakk over og det ble kjempefint! Men panellakk er egentlig ment å bruke på vegger/tak sånn som hos dere. Bare viktig at dere maler ett og ett bord av ganger og ikke maler et område og så går videre til det neste, for da blir det stygge overganger (hvis du skjønner hva jeg mener..)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Ellers er jo dette et spennende alternativ!? http://www.jotun.com/www/no/20020051.nsf/viewunid/46db2c08199d439bc1256fe4001f9e77/$FILE/Lady_interioerbeis_brosjyre.pdf
jordbærsjokolade Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2010 Takk for gode inspill, verdt å prøve alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå