Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Finnes det noe pålegg et barn på 1 år IKKE skal ha på skiva? Sjokoladepålegg og annet søtt vet man jo ikke er bra Men hva med eggerøre, salami, spekeskinke, ulike oster, kaviar osv osv ?? Hilsen 1 gangs mamma
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Salami inneholder altfor mye animalsk fett og dessuten salt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Ett åringer kan vel spise det meste. Min på 17 mnd spiser for det meste leverpostei, kaviar, litt syltetøy, og mager prim. Men hun liker ikke salte pålegg da. Egg er vel helt ok å gi, er vel spørs om poden liker det.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Kan vel gi stort sett det samme som du selv spiser.
Lemonia Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Ettåringen min spiser alt av pålegg, unntatt syltetøy, nugatti o.l. Han får f.eks. kokt egg, salami, skinke (er ikke bekymret for salt, for det får han svært lite av ellers i kosten, trenger ikke være fanatisk), makrell i tomat, kaviar, prim, diverse posteier, smøreoster, Snøfrisk ost, eggerøre osv osv
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Jeg gir ikke spekemat. Etter et av E-coli-utbruddene for noen år siden var mørpølse en av synderne, og det ble da advart mot å gi barn under 2 år spekemat. Det er ikke en generell anbefaling ser jeg, og er ikke nevnt på Matportalen, men jeg velger å ikke gi det enda. Eggerøre(kokt egg, omelett) og ost er helt ok å gi. Kaviar også, samt makrell i tomat, leverpostei, her bruker vi kyllingleverpostei da jeg ikke er helt komfortabel med å gi den av svin(men det er nå meg da), smøreoster, vanlig ost.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 De fleste får altfor mye salt i maten, og det gir økt fare for hjerte- og karlidelser. Selv om du ikke selv tilsetter salt, er det veldig mye tilsatt i mat vi kjøper, f.eks. brød. Det er faktisk et minst like stort problem som sukkerinnholdet, kanskje større, ihvertfall så lenge man er så fysisk aktiv at kaloriene brukes opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå