*Rutletutt* Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Vet ikke helt hva jeg skal finne på med den...;-)
Mom2Two Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Jeg elsker ovnsbakt hel kylling. Hakk gode urter og stikk under skinnet. Pensle med olivenolje, mer gode urter og provencekrydder + nykvernet salt og pepper. Inni kan du ha sitronbåter og noen hele hvitløsfedd. Godt med ovnsbakte amadinepoteter og salat med vinagraitte:-) Også må jeg ha Heinz sund dried tomatoes sauce ved siden av potetene.. hehe..:-)
*Rutletutt* Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2010 Åhh...det hørtes skikkelig digg ut! Takk for oppskrift snuppa:-))
Mom2Two Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Np:-) Steker vel på 200 grader, tid avhenger av størrelse. Legger over bakepapir mot slutten hvis du ser det behøves.
Mom2Two Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 PS. Jeg bruker å legge den i en lasagneform eller lignende (en eller annen stor nok ildfast form, kan også være en paiform f. eks), så setter jeg den oppi langpanna. Da kan du jo bare servere i den etterpå, og du slipper alt griset i langpanna.
Gjest mphs Skrevet 18. juni 2010 #10 Skrevet 18. juni 2010 Helstekt kylling i stekepose Lag urtesmør (hvitløk, timian, sitron og pepper + smør selvfølgelig). Legg smøret på ett bakepapir og rull den slik at smøret blir en "pølse". Legg den i frysa til den er hard. Skjær den i skiver og dytt dette under skinnet på kyllingen. Kok en sitron i ca. 5-10 min og stikk mange hull i den. Dytt den inn i kyllingen og knyt opp bena. Salt og pepper over kyllingen og så inn i en stekepose. 200 grader i ca 1 time( litt mer om den er stor). Det skal ikke komme rød "saft" ut når du stikker i lårfestet. Tilbehør: Ovnsbakte poteter i båter med urter(og hvitløk om du vil). Rapsolje eller en god olivenolje over og grovsalt(fingersalt). De kan settes inn mens kyllingen steker. Tar ca. 30-35 min. Bruk kraften fra kyllingen til å lage en enkel kyllingsaus eller bytt ut noe av vannet i en ferdigsaus med kraften. Og ha dampet asparges til.
*Rutletutt* Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2010 Ahhh..det var ikke så dumt, nei:-)
*Rutletutt* Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2010 Nam nam, takk for tips:-) Blir helt sulten her, jeg nå;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå