Gå til innhold

En spørreundersøkelse ang "fulle bleier"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange har barn som jeg klare tegn og utrykk for at de har såkalt full bleie? Altså bæsja eller masse tiss og er på tide å skifte.

Mine barn har aldri gitt noen utrykk for missnøye i forhold til dette og noen mener at dette kan være et problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa gjør ikke det, men med litt jobbing nå, så har hun begynt å si i fra når det skjer noe innimellom. Av og til går hun faktisk på potta selv. 2 år 2 mnd

Skrevet

MIn lille tuppe har igrunn vræla med en gang hun har bæsja siden hun var her liten. Da skal hun ha nye bleie med en gang ;o) Blir fort sår også, så er jo greit hun sier ifra!

Skrevet

Det har begge mine gjort.

Husker ikke når yngste begynte med det, men det er lenge siden og hun er 2 år og 2 mnd nå.

Hun har begynt å si fra når hun vil tisse på potta også og i går tisset hun der tre ganger.

Kankje det blir slutt på bleie i sommer.

Er lov å håpe.

Skrevet

Den siste tiden har hun sagt i fra hvis hun har bæsja, nesten hver gang (merker det jo uansett da... hehe...), og tissebleier skifter vi til faste tider, så de blir jo aldri "fulle".

Skrevet

Hun er forresten 1,5 år.

Skrevet

Glemte å skrive at mitt barn er 8 måneder.

Skrevet

Mine barn sier ikke fra :( selv med bleia full av bæsj sitter 1,5 åringen og nekter for at han har bæsjet.. "Har du bæsjet, lille venn?" - "Neeeei". Han hater å skifte bleie. I det siste har vi jobbet mye med å be han si ifra når han bæsjer eller helst før, og i dag sa han bæsje. Og sannelig ett minutt senere hadde han bæsj i bleia (rakk ikke potte).

Har en helt ny baby som heller ikke sier i fra, men det kan jo endre seg...

Skrevet

Tankespinn: Hehe. "Glemte" visst å fortelle alt. Min lille snuppe kommer løpende og tar seg til bleia og sier "bæsj". Mamma/pappa sier: "Å, har du bæsja?" Arvingen lyser opp av glede og sier: "badet, badet" mens hun løper mot badet. "Bleia, bleia". Mamma/pappa følger etter og sier: "Skal vi skifte bleia da?" "Ja". Mamma/pappa går inn på badet, og arvingen kommer halvveis opp på dørstokken før hun innser hva som kommer til å skje nå. Så bråsnur hun, full retrett og løper avgårde og sier: "næææheiiii".

Skrevet

Sønnen min har aaldri gitt uttrykk for det. Han er nå snart 14 mnd.

Skrevet

Det hender han "sier" i fra, da kommer han og henter oss og går til trappa for da skal vi ned og skifte:) Han har ikke noe språk enda, så er ikke så lett for ham å si ifra:) Han er 2 år og 8 mnd:)

Skrevet

Haha.. Så skjønn hun er :) funderer på hva vi kan gjøre for å få han mer bevisst på at han skal bæsje. Tenkte å la han gå uten bleie (men underbukse) på dager det er varmt og vi er ute. Kanskje han kjenner litt mer på det som skjer når bleia ikke er der og suger opp det våte. Han er jo bare 18 mnd, så regner ikke med at vi kan slutte med bleie ennå, men kjekt om han etterhvert kunne si i fra.

Skrevet

Mine to eldste har aldri brydd seg om full bleie og kan nekte febrilsk for at det i det heletatt er noe i den selv om den er så tung at den snart faller av dem.

Minstemann på 2 mnd er litt mer fin på det og grynter litt om den begynner å bli full.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...