Gå til innhold

Litt hjelp? :) Blir snart alene og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer vi til å greie oss økonomisk? Skal ringe FVK idag. Fom neste mnd har jeg ingen inntekt. Kan jeg ha krav på sosial stødnad eller noe mens jeg venter aleneforsørgerstødnadene? Har hørt det er opptil 3 mnd ventetid? Søker jobb også da, kontrakten min gikk ut for en uke siden på min forrige jobb. Greia er at jeg ikke "kan" ha en ordentlig jobb før til høsten heller. Familiebhg til snuppa stenger snart og åpner ikke før i August. Har søkt dagpenger, men det er nada! Tjente dårlig i fjor, så blir ikke mye penger å hente der :( Må ha penger til husleie til neste mnd og depositum i den nye leiligheten jeg skal flytte i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg mener du har krav på sosialhjelp om du har dårlig økonomi mens nav behandler sakene dine.

Jeg hadde ringt til nav og til sosialkontoret også for å få videre veiledning. Skal du på sosialkontoret må du ha med deg utskrifter fra bankkonto osv, mener jeg å tro - (Det er sikkert andre ting også, så det er greit å ringe dit først, slik du får beskjed om hva du må ha med av dokumentasjon.)

Skrevet

Takk for svar! :) Men går det an å få med seg en utskrift fra banken sånn på dagen? Tror de sender det i posten her og da tar det flere dager.. Har 5000 kr igjen denne mnd når alle regninger er betalt. Neste utbetaling kommer i Juli, men etter det har jeg ingen innbetalinger, uff.. Stort nederlag å være blakk!

Skrevet

Spørs om du får hjelp om du har 5000 kr. etter betalte regninger. Er usikker. Banken hjelper deg nok om du stikker dit, så skriver de nok den ut så du får oversikten.

Ring til nav og sosialkontoret du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...