Gå til innhold

Gode barnehager i Stavanger området (Randaberg? )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne barnehager som har barn ifra 1-3 år. Gutten min er 1,5 år.. Vi flytter kanskje ifra barnefaren utover høsten/vinteren =(

Er ung og i utdannelse. Eg trenger en god og trygg barnehage til gutten min, etter som eg er en veldig nervøs mamma, og kjenner nesten ikke til noen barnehager i Stavanger området. Mulig vi flytter til Randaberg, føler at det er en god plass og bu.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kun barnehageplass i den kommunen du bor i i Stavangerområdet (vet ikke om det er likt i resten av landet). Så hvis du flytter til Randaberg må du søke om barnehageplass i Randaberg.

Her finner du info om barnehagene i Randaberg:

http://randaberg.kommune.no/rogaland/randaberg/TjenesterLTK.nsf/kipWebServicesAlfabetically/0A5477C2C5E6B5DFC125753E0046B796?OpenDocument&showsubcat=1&stikkord=Barn%20og%20familie&uid=B9181E29C1A89E91C125731C003CF5A5

Skrevet

Husk at Randaberg er en relativt stor kommune og avstandene til barnehagene kan variere. Hvis du ikke har bil bør du finne en i nærheten av der du bor for å slippe ekstra mye busskjøring.

Skrevet

Randaberg stor kommune? Hmm. Det er faktisk en av de minste kommunene i landet, i geografisk forstand.

Skrevet

Randaberg er faktisk en "stor" kommune hvis du skal f.eks GÅ til barnehagen og ta buss til evt. jobb i stavanger.

Jeg bor i Randaberg og du kan bare få plass her hvis du bor her. Bor du i Stavanger må du søke i Stavanger.

Hvis du skal bosette deg i Randaberg sentrum har vi barnehagene:

-Nyvoll

-Sentrum

-Solbakken

og Vistestølen

Det er totalt ca 12 barnehager i Randaberg.

Skrevet

Randaberg er fortsatt en av de minste kommunene i landet. Ikke dermed sagt at det kan bli for langt å GÅ til barnehagen. Men det gjelder i mye større grad i 98 prosent av alle andre kommuner her i landet. Bor du på Randaberg, er man nokså avhengig av bil uansett, ikke for å komme seg rundt i kommunen, men for å komme seg på jobb i Stavanger, hvor de fleste har sin arbeidsplass.

Skrevet

Jeg ser det ble litt klønete skrevet med at Randaberg er en stor kommune, men poenget mitt kom frem i hvertfall. Er man avhengig av buss blir det vanskelig å ha en barnehage utenfor kjernen. Busstransporten er ikke mye å skryte av og det går fort 1-2 timer på å levere barnet og komme seg på jobb hvis man bor litt feil plass i forhold til barnehage og jobb. Var bare en liten OBS OSB ;-) Hvis man ikke er kjent i området kan man fort gå på en blemme.

Skrevet

takk for innspill :)

Noen flere? fortell gjerne noe om bhg :)

Skrevet

Jeg har sønnen min i Kanutten barnehage,det er på tasta da. Privat barnehage. Må si at jeg er SUPER fornøyd med den barnehagen! Det er 14 unger der bare. De er ute å leker hele tiden,forrige uke var de i kongeparken og kosa seg hele dagen,får besøk av søte små valper til tider (hun ene som jobber der har hun på for)

De er kjempekoselige,og jeg kunne ikke tenkt meg en bedre barnehage :)

Jeg har en VELDIG aktiv gutt,og når jeg skulle ha en foreldre samtale forrige uke,så sa styreren til meg at om jeg synes det ble for tungt å gå hjemme med han i 3 uker i strekk (jeg er alene med han) så¨måtte jeg bare ringe om jeg trengte litt avlastning en dag,så skulle han få komme å være der selv om han skulle ha ferie.

Så kanutten er den beste barnehagen synes jeg. De er så koselige,og veldig behjelpelige for min del :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...