Gå til innhold

Babyen "rister"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent hver dag har babyen bevegelser som minner om spasmer eller leamus, det er akkurat som babyen rister med høy frekvens. Får assosiasjoner til bikkja vår når den klør seg som en gal bak øret...Flere som opplever det samme eller som vet hva dette kan være og om det er normalt?

Er forresten i uke 38. Har kjent disse bevegelsene i mange uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har googla litt og finni ut at dette er at babyen rett og slett tisser:)

Det kan også være ubevisste rykninger i musklaturen til babyen leste jeg. Så helt ufarlig virker det som.

Du kan jo nevne det for JM eller lege neste gang du er der å høre hva de sier.

Kan ikke husker jeg har merka noe sånt, men skal jommen kjenne etter:)

Klem!

Skrevet

Jeg spurte JM om dette på forrige kontroll, og hun sa det var flere som opplevde dette. Hun visste ikke hva dette kom av, men mente det ikke var farlig da de ikke ser noen sammenheng med dette og evt sykdommer.

Har også i ettertid lest at det kommer av at bebien tisser :-)

Skrevet

Dette er noe jeg også opplever ganske ofte :) Er ganske sikker på at det ikke er noe skummelt :) Flirer litt for meg selv når det plutselig vibrerer i magen og lurer på hva i all verden han holder på med :)

Skrevet

He, he, ja dette er så vittig! Her ser det noen ganger ut som om mini tar en slags vannsklie inni magen, han legger seg heeeelt ut på høyre side, for å ta fart ned igjen og med en risting på slutten. Hva i all verden er det de små holder på med? :-D

Skrevet

Dette opplevde jeg masse tidligere i svangerskapet, ikke så mye nå på slutten. Vet heller ikke hva det kommer av. Tenkte det føltes akkurat som om babyen hadde epileptiske anfall..... Tror ikke det er det da, men d som beskriver det best.

Gjest poäng
Skrevet

Er det ikke bare babyen som hikker da? Her rister babyen min også og jeg har alltid trodd at den hikker når den gjør det.

Skrevet

Opplever akkurat det samme jeg også! Syns det var ganske skummelt i begynnelsen og tenkte som flere at dette minnet om et epileptisk anfall. Har ikke opplevd dette når jeg gikk gravid med de to andre barna.Kjennes ut som om hele babyen rykker til flere ganger på rad.

Hikking er mer rytmisk og gir ikke så store bevegelsesutslag.

Artig og beroligende å lese at det er bare babyen som tisser:-) Men når jeg tenker meg om, har dere ikke kjent av og til, hvis dere er veldig tissetrengt, at man får akkurat som en sånn"frysning" og rister kroppen? Har opplevd det mangen ganger med meg selv, så kanskje de begynner allerede i magen:-)

Skrevet

Har aldri tenkt på det som skummelt... kaller det jordsjelv jeg. For hele verden til babyen rister jo... hehe... Kan vær hikking å...hehe :P

Skrevet

Jeg hadde også masse "jordskjelv" i magen i tredje trimester, og det økte på frem mot fødselen. Det morsomme er at det har fortsatt nå som lillevennen har kommet ut av magen. Hun er to uker nå og rister fremdeles innimellom, og det er føttene som rister. Jeg spurte jordmor på sykehuset etter fødselen om det er noe å bekymre seg for, men hun svarte nei, dette er helt normalt... :)

Skrevet

Haha, artig hvis "ristinga" skyldes at babyen tisser :) Klart de må "riste" seg når de ikke har papir å tørke seg med..;p

Har aldri lagt merke til dette hos nyfødte, men skal jammen følge med etter fødselen om babyen fortsetter med det da!

"Jordskjelv" var forresten en bra beskrivelse.

Skrevet

Det hender knøttet rister, ja.Har også hørt at det er fordi babyen tisser, og det kan sikkert stemme.

Hikke kjennes annerledes ut. Det er mer rytmisk og varer over lengre tid.

Skrevet

Jeg var faktisk på ul i går pga av dette. Er like langt som deg, og har kjent dette en god stund. De fant i allefall ikke ut noe, så det kunne godt komme av at bebien tisser ja. De hadde ikke noe annet fornuftig svar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...