Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Soverommet våres tenkte jeg jeg skulle male i fargen sand ( lys beige ) og en mørkere sand/brun farge på veggen bak senga. garderobeskapet våres er i creme/eggeskallfarget. Fargekombinasjonen blir dermed beige/sand, brun og creme/eggeskallfarget. hvilken av fargene skal jeg ha på hva i sengen? - laken - sengesett - pute -stor bakpute - teppe til og legge over fotenden i senga. trenger tips...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Hvitt! Eller creme, eggehvit, off-hvite. Sengetøy skal være hvitt!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Hvis du vil ha et rom med en litt ryddig oversikt vil jeg annbefale deg å ikke blande så alt for mye farger. Finn en hovedfarge du liker som er som en rød tråd. Om du ikke velger mange farger kan du har samme farge i forskjellige nyanser. 3farger i et rom kan bli mye så om du liker brunt ville jeg om jeg var deg latt dette være hovedfargen som går igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Rommet du beskrev minnet meg mye om dette. Kan virke som dere har litt samme stil. http://mrskvarsvik.blogg.no/1276714896_vrt_soverom.html
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Enig i at hvitt (evt kremhvitt) høres ut til å bli penest (og gi renest inntrykk). Et soverom bør oppleves som rent, svalt og friskt. Hvitt sengetøy med blonder/kniplinger er romantisk og oppleves rent og pent samtidig. Sengeteppe kan f.eks ha i sjokoladebrunt for å sprite opp litt.. Jeg ville ikke begynt å blande inn turkis, lime, sjokkrosa, eplegrønt osv, som mange holder på med. Ser bare slitsomt ut..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Dette høres kjedelig ut ;( Du må inn med noen kontraster for at rommet ikke skal være helt dødt. Dere skal jo elske der inne!!! Blå og grønne fargetoner er kjølig og beroligende og passer på et soverom. Hva med noen innslag av mørk blått og turkis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå