T#3 Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Slo rett og slett av telefonen min seint i ettermiddag i håp om å få litt "fred"... Den gikk varm av alle telefoner og SMS! Er glad for at så mange bryr seg, men det er jo måte på da... Er 4 dager på "overtid" og er utrolig lei og kjei. Det og liksom måtte "forsvare" at jeg ikke har født enda ble litt mye for meg. Har snakket med de aller nærmeste, så de vet staå, men alle andre får bare vente til de får beskjed. Flere som blir litt sliten av all omtanken? De som evn. har prøvd å ringe eller har sendt meg SMS er vel sikkert überstressa nå De vet tlf. til mannen, så han får ta det han...
Juli.mamma til 4. Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Kjenner meg igjen der ja. Gått over tida med alle 3 barna. Mamma var værst. Om jeg ikke tok tlf ringte hun føden og spurte om jeg var lagt inn!! Pokker altså.. Masse lykke til når det skjer noe;)
happy0610 Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Jaaaaaa! Og jeg har ikke nådd termin en gang! Kommentarer som : nei stakkar går du her enda? Nå er du vel lei? Nå gruer du deg vel? Og jeg svarer igjen og igjen, ja jeg er her ennå, nei jeg er ikke lei og er i fin form, nei jeg gruer meg ikke- jeg GLEDER meg? Hva er det med folk at de MÅ kommentere?? Og hva er det med at når vi er gravide, så er det liksom ok å kommentere både størrelse og om vi har lagt på oss osv. Jeg mener , jeg kan faktisk stå opp, føle meg topp, pynte meg og gå ut, og få dagen nesten ødelagt fordi du møter en gammel tante som sier : Nei nå må du være sliten eller bra sprekkeferdig! Grrr,
Turbojenta og lillesøster Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Åh jeg må faktisk innrømme at jeg var på jakt etter et slikt innlegg her inne så jeg kunne sutre litt jeg også!! Ser ut som vi hadde termin samme dagen gitt T#3 ~13.06.10~ overtid... og jeg er også så utrolig lei av folk som hele tiden skal komme med kommentarer. Hadde de nå bare spurt "hvordan går det med deg?" uten å slenge på alle andre bemerkninger så hadde det hvertfall vært overlevbart. Orker ikke telle hvor mange sms og telefoner, for ikke snakke om facebook meldinger som tikker inn med "er det ikke på tide nå da?" "nå må du snart få presset den ungen ut" "herregud har du ikke født ENDA?" Som om jeg ikke hadde født hvis jeg kunne velge Mulig noen mener jeg er utakknemlig som ikke setter pris på oppmerksomheten og at folk bryr seg, de vil jo gjerne bare være hyggelige, men når samme person har spurt hver dag siden termin "blir det baby idag da?" så når jeg min grense! Hadde jeg visst at det kom en baby idag hadde jeg jo sagt det! Tør ikke tenke på hvordan jeg oppfører meg om en uke! hehe, tror jeg skal låses inne og datamaskinen taes fra meg!
benelen Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Haha ja jeg kjenner meg så igjen. Er en dag på overtid og den siste tiden så har telefonen min ikke stått stille. Og det hjalp ikke at min kusine fikk en datter på tirsdag. Da ringte alle til meg og lurte på om jeg og kjente noe. Jeg er mye oppe på do om natten og sover best fra klokken 6 til 9, så jeg skrur av telefonen om natten for å få sove. Folk begynner å sende mld 0630... (!) så jeg måtte bare slå den av til slutt. Når da min søster forsøkte å ringe meg en morgen ble hun mildt sagt stresset. Hun ringte til samboeren min som satt på møte og når han da heller ikke svarte så satte hun seg ned og grein. Hun var sikker på at vi var reist og at hun kom ti å bli tante når som helst. Når hun til slutt fikk tak i oss så fikk jeg høre at jeg kunne jo ikke skru av telefonen slik uten å gi beskjed om det på forhånd... hehe Hvor er livet MITT blitt av? Det er jo litt kos og søtt med alle som bryr seg, men det kan være litt slitsomt. Føler jo at jeg kan ikke gå på do uten å ta med telefonen tilfelle noen skal ringe... Men kommentarer som "å så stor du er" og "tjukka" ol blir jeg irritert over. Jeg har lagt på meg 16 kg, men aner ikke hvor. Jeg føler meg så flott! Ikke noe mye vann og jeg er i grei form.
Leen Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Uff..husker dette fra sist gang. Holdt på å bli gaaal på slutten. Det virket som om folk håpet på å kontakte meg midt i fødselsøyeblikket. Som om de ringte for å sjekke om det hadde skjedd noe...Men for min del var fødslene så personlig at jeg ikke gadd å legge ut til noen om at proppen hadde gått eller noe som helst. Jeg ville bare føde i fred og bli ferdig med det, så skulle folk få vite det når alt var over....skjønner godt dere blir gal... Jeg har enda 6 uker igjen til termin, så maset har ikke satt i gang her enda. Lykke til!
sprellemor Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Ja, dette er jo fordelen med å føde før termin, for da er det ingen som forventer at det skal skje. Jeg fikk før termin forrige gang, og har ennå 13 dager til termin, så det er ingen som har begynt å mase om dette ennå (dvs. det er en som har spurt om jeg har begynt å kjenne noe, men en skal jeg tåle). Men jeg skjønner ikke at folk skal drive og mase om dette? De vet vel at de får beskjed når ungen er ute? Klarer de ikke å vente til det? Eller har det blitt sånn nå, at siden alt er så offentlig (facebook osv.) så forventer folk å få beskjed om alt hele tiden. Når det gjelder kommentarer om størrelse osv. har jeg skrevet en del om dette her inne før. Det er bare helt kvalmt hvordan folk "har lov" til å uttale seg om størrelse på gravide, særlgi når de sier man er veldig stor. Tjukka er jo en gjenganger, særlig fra eldre menn. Tjukk kan de faen meg selv være. Og jeg har knapt lagt på meg noe annet enn magen. Argh. Jeg merker at hormonene koker nå, og at jeg blir irritert på deres vegne dere som opplever mas om dere ikke har født ennå.:-) Sender mange tålmodighetstanker - jeg sender like godt alle, men det er ikke så mange dessverre. Har i grunnen allerede blitt irritert på de som kanskje kommer til å mase på meg hvis det ikke skjer noe før termin! Haha. Jeg får vel bare gå i hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå