Gå til innhold

Vold mot barn og kone = liten straff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10001867

Jeg kan bare ikke fatte hvorfor strafferammene rundt noe slikt er så lav. 2 år for å ødlelagt barna sine og kona!! Det er jo latterlig!!!!

Her under er et eksempel på en student som sovna fra ovnen og risikerer millionkrav.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/glemte-pizzaen-i-ovnen-risikerer-millionerstatning-3230200.html

Er det bare jeg som syns det rettsystemet i norge er ræva for spesielt barn, men er man så uheldig å ha ødelagt noe mens man sover. Da skal man svi!

Riktig nok får vel ikke studenten fengselstraff, men jeg syns nesten han risikerer verre straff enn familiefaren som dengte familien sin.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å starte en brann er en alvorlig affære som kan drepe mange mennesker og erstatningskravet er nok fra forsikringsselskapet og har ingenting med straffeloven å gjøre.

Det ble lagt ned påstand om 3 år og 6mnd. fengsel for konebankeren. Det er en høyere strafferamme på slike saker, men det koker ned til hva man kan bevise og hva man kan dømmes skyldig for.

Loven er ikke matematikk skjønner du

Skrevet

nei jeg forstår jo det, men burde man ikke straffe noe hardere når de faktisk skader noen med vilje i så mange år. Mens studenten var veldig uheldig. For meg så virker det som at man straffer etter hvor mye det koster samfunnet. Når man faktisk misshandler (regner ikke med at det var et uhell) sin egen familie så til de grader, så er det ikke så nøye?

Mulig jeg har missforstått helt, men jeg trudde faktisk at man skulle få strengere straff når man gjorde noe ulovlig med overlegg, enn hvis man var uheldig da. Det med studenten var kanskje ikke det beste eksempel, men det finnes mange andre sakder der jeg syns man straffer hardere når det koster samfunnet penger, enn når barn blir misshandlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...