Gå til innhold

Hvordan startet fødselen deres???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tross alt 3 uker igjen til termin, men begynner å kjenner etter symptomer ;)

I kveld har jeg hatt fryktelig til stikking i underlivet, altså oppi livmorhalsen og nedover i vagina liksom.. Nesten så det går over til litt svie noen ganger.

I tillegg så har jeg menstruasjonssmerter i ryggen, noe jeg hadde fryktelig av under forrige fødsel.

Forrige fødselen min startet med blødning og svake rier, men tenkte ikke så mye over det pga siden det var over 2 mnd. til termin.

Er derfor litt nysgjerrig på dere som har hatt en "normal" fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første hadde jeg ikke et eneste tegn til fødsel før jeg våknet på natta av rier.

Med andre hadde jeg sikkinger, regelmessige kynnere, vonde kynnere, menssmerter osv osv i 2-3uker før terminen, men det skjedde ikke noe mer før noen dager over. Da trodde jeg når jeg våknet om morgenen at det var som tidligere, kun vonde kynnere som ikke en gang var regelmessige, men etter et par timer begynte jeg å tro på det og da tok det ikke lang tid før babyen var ute.

Skrevet

Startet tidlig på morgenen med en svak sammentrekning ryggen. Jeg tenkte at det var kynnere, fordi jeg hadde forberedt meg på at det var mer vondt. Det ble ikke vondt før de siste 20 minuttene av fødselen for min del.

Dagen før hadde jeg kraftige nedpress og jeg ble gele i hele bekkenområdet på slutten av dagen. Jeg klarte nesten ikke å gå over gulvet.

Skrevet

Med første mann begynte det med kraftige kynnere i 2- 3 dager og den dagen riene begynte var jeg utrolig kvalm og uvel. Følte meg som jeg drukket alt for mye alkohol. Så begynte riene og jeg fødte 10 dager før termin.

Med andre mann hadde jeg ikke noen tegn på at jeg kommer til å få den nærmeste fremtid. Men så 3 dager for termin gikk vannet og riene begynte 8 timer etterpå det.

Skrevet

Startet med små blødninger, vondt i ryggen og rier. To timer etter riene startet gikk vannet og en time etter der ble ungen født.

Alt i alt tok det hele litt over 3 timer

Skrevet

Satte meg i sofaen etter en lang og slitsom handledag, da jeg kjente et "knepp" i ryggen, og så måtte jeg så voldsomt på do. Sprang ut på do med jevne mellomrom, men måtte kom ikke noe ut av dobesøket enn det bittelille tisset jeg klarte å presse ut. Begynte å skjønne at noe var på gang når dobesøkene kom hvert 7. minutt....

Ellers hadde jeg han liggende ganske langt nede, var vondt å sitte, gå stå og ligge. Svigermor hadde uttalt når hun hadde sett hvordan jeg gikk at det ikke var lenge til fødsel, småtten kom 4 dager senere!

Skrevet

Oj - jeg har alt det du beskriver og er 6uker til jeg har termin ....

Skrevet

Nå hadde jeg ikke noe bekkenløsning, var i full jobb helt fram til permisjon. Så var sikkert veldig synlig på meg, he he

Skrevet

Med første hadde jeg også sånne veldige "stikkinger" i underlivet i uka før jeg fødte. Var skikkelig vondt inni der liksom, måtte mange ganger om dagen stoppe med det jeg gjorde og bare stå helt stillle til det slapp taket... Selve fødselen startet med at jeg følte meg kvalm, uvel og skikkelig sliten/trøtt. La meg tidlig og våknet et par timer senere av det jeg trodde var krafige kynnere. De ga seg ikke, kom igjen og igjen så jeg ikke fikk sove. Da jeg sto opp for å tisse gikk vannet med et smell, da skjønte jeg at de slitsomme kynnerene faktisk var rier ;)

Hadde hatt så mye vondt i det siste at jeg skjønte ikke det var rier jeg, men de kom regelmessig hvert 10.min. Skikkelig vondt, altså mye vondere enn stikkinger og kynnere jeg hadde gått med siste par ukene ble det ikke før jeg hadde 6-7 cm åpning og rier hvert 2.-3.min.

Andre gangen startet det med regelmessige rier på formiddagen som bare sakte men sikkert tok seg opp utover ettermiddagen og kvelden. Ungen kom neste morgen.

Tredje gangen gikk jeg med maserier i over en uke, kunne være helt regelmessige i flere timer for så å gi seg igjen. Fikk akupunktur og ble strippet av jordmor. 3 uker før termin hadde jeg 3 cm åpning og var helt moden, ungen var allerde estimert til over 4,5 kilo så de tok vannet og riene begynte.

Fjerde gangen startet det med at slimproppen gikk. Hadde mye kynnere og maserier et par dager før vannet plutselig gikk med et smell. Så begynte riene.

Skrevet

1.fødsel startet med å miste slimproppen. Da var klokka 9. Klokka 13 ble jeg undersøkt av jordmor. Da hadde jeg 1 cm åpning. Klokka 15 klarte jeg ikke mer og sa at jordmor MÅTTE komme hjem til oss ( vi hadde planlagt hjemmefødsel) Da hadde jeg full åpning og gutten kom 15.40.

2. fødsel begynte på mandag med rier. Inn og ut av sykehus til søndg kveld. Datteren ble født halv ellve. Jeg var døden nær. Alle trodde hun ville komme fort ettersom første gikk så fort.

3. fødsel begynte med rier i 18 tia. 20.30 tok de vannet og gutten ble født i vaktskiftet kl 22 :)

Skrevet

1.fødsel startet med murringer/smerter i korsryggen.. Tok mange timer før jeg egentlig skjønte at det var fødsel på gang, 20 dager før termin.

2.fødsel våknet jeg midt på natten og måtte så fryktelig på do. Skikkelig magesyk:s La meg på sofaen etterpå, siden jeg regnet med flere do-runder og ikke ville vekke resten av huset. Etter en halvtime på sofaen sa det "knepp" to ganger i magen. Jeg løp på do, og vannet fosset! Lille ble født 4,5t senere.

Veldig spent på fødsel nr.3:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...