vimsa .-) på overtid Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 han lillegutten min snudde seg fra sete til tverrleie igår, og nå er han i sete igjen tror jeg. hadde jo et håp nå, om at han skulle snu seg litt videre, fra tverr til hodeleie... men neida, han trives nok best i seteleie. har en sterk magefølelse av at det ikke blir noen hode-først-fødsel denne gangen. og jeg nekter både snuing og setefødsel, så da blir det vel ks da. har to normalfødte gutter, begge fødslene gikk veldig greit, bortsett fra litt skade på div 'der nede' etter sist fødsel. flere????
Pinnus Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Jenta her snudde seg i tverrleie og så til hode i uke 35, etter å ha lagt i sete frem til da. Hun lå ikke på tvers i mer enn et par timer, heldigvis! Syns det var fryktelig vondt. Jeg var ikke selv overbevist om at hun hadde trillet helt rundt før jeg fikk det bekreftet på UL i dag.
vimsa .-) på overtid Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2010 kanskje han egentlig har snudd seg riktig nå da? og at det er rompa jeg kjenner oppi ribbeina mine, og ikke hodet??? var på UL igår, og da lå han i tverrleie. skal på kontroll om ca tre uker, så da får vi se!!! så godt at hun har snudd seg hos deg. når er ternmin??
Juli.mamma til 4. Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Her er det også en gutt som "står" oppe. (beina ned). Er i uke 36 og skal på ny UL 3 uker før termin.Termin 19 Juli. Har snakket med JM og sagt jeg vil føde normalt, men er nå usikker på om jeg våger.. Spennende å se om disse bebiene våre snur seg riktig vei den neste tiden
Pinnus Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Ja, jeg har kjent og trykket på magen alt jeg var god for men klarte bare ikke å kjenne hvordan hun lå selv. Hun flytter seg mye fra side til side enda, men det er rumpa som trykkes opp i ribbeina, ikke hodet:) Når jeg nå "vet" forskjellen, syns jeg hodet var litt lettere å flytte på enn det rumpa er. Gav lettere etter liksom. Har termin 12.juli, så var på tide hun endelig snudde seg. På kontroll i uke 32 var de ikke veldig optimistiske siden hun har lagt i sete hele tiden, og har egentlig time til vendingsforsøk i morgen, som jeg nå slipper!:) Hvor langt er du på vei? Ikke gi opp håpet enda! Kan si at for min del var det stående sex som snudde henne. Hadde lest at man skulle krype rundt på gulvet i 20 min 4 ganger for dagen for å få tyngdekraften til å dytte barnet opp av bekkenet. Ettersom jeg har dårlige hofter og knær var dette uaktuelt. Så det ble stående sex mens jeg støttet meg på sengen. På denne måten ble rumpen min det høyeste punktet og vi fikk dyttet henne opp og ut av bekkenet. 30 min etter seansen snudde hun seg på tvers og et par timer etter dette - helt rundt. Skal sies at vi holdt på en stund, men definitivt verdt det! Fikk også beskjed om i dag at nå ligger hun så pass langt nede og er så stor at hun kommer ikke til å snu seg tilbake. Er så utrolig lettet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå