Gå til innhold

Du/dere som mener at grillet kylling er så usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker en skrev dette for en tid tilbake, at hun synes synd i alle de som spiste grillet kylling og innbilte seg at dette av sunt. Jeg har tenkt på dette i ettertid og ikke fått det til å stemme. Hvordan kan det være usunt? Er det veldig mye fett i marinaden som trekker veldig mye inn i kjøttet da? Eller er det bare skinnet som er usunt? Eller kan muligens vedkommende ha forvekslet det med frityrstekt kylling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke meg som har uttalt det, men skinnet til kyllingen er veldig fett. Om du fjerner skinnet er det ikke noe problem med tanke på kjøttet.

Dessuten kommer ikke marinaden inn i kjøttet uansett, det er bare en myte. Det blir liggende helt ytterst i kjøttet.

Skrevet

HI

Jeg spiser aldri skinnet til kyllingen, synes det er ekkelt. Men det innlegget for en tid tilbake omhandlet selve kjøttet tror jeg, så var det jeg stusset på.

Skrevet

Personlig så spiser jeg kun kyllingbrystfilet uten skinn, ikke fordi det er sunt, men det er mitt favorittkjøtt. Liker ikke skinn og lår...

Filetene er vel noe av det mest fettfattige du kan få, i tillegg har det proteiner.

Marinade kan man jo lage selv, så trenger ikke å ha særlig fett i den heller gitt... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...