Gå til innhold

BF vil jeg skal slutte å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

men jeg ønsker å fortsette til mini har gått i barnehagen en måneds tid ca. Mini vil da være 14 måneder. Han mener det er altfor lenge å amme. Meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bruker det for å forhindre samvær så synes jeg at du har dratt det litt langt. En unge på 14mnd. kan fint leve på vanlig mat og trenger ikke mm.

Skrevet

Jeg synes ikke bf kan komme med en sånn uttalelse!! Som alenemor så er det heller ikke lett å venne av med amming og kan godt ta litt lengre tid enn "andre" som har bf i huset og kan bidra på natt når barnet skriker etter puppen.

Jeg synes du skal amme så lenge det føles naturlig for deg og barnet:)

Skrevet

Hvorfor skal han blande seg i det? din pupp...

Am så lenge du vil. I Andre land er det jo anbefalt av WHO å amme til 2 år..

Skrevet

Han har da full rett til å mene hva han vil. Men om du gidder å høre og å følge det han sier, det er en helt annen sak :)

Du bestemmer dette :)

Skrevet

Hvorfor vil han at du skal slutte å amme? Pga helge/overnattingsamvær?

Det er noe du bestemmer, men du må selvfølgelig kjenne etter hvorfor du vil fortsette å amme- er det for barnets del så er det greit.

Er det for å forhindre samvær er det ikke greit.

Jeg er enig med deg altså, jeg synes amming frem til barnet vel og vakkert har begynt i barnehagen høres ut som en bra plan.

Så fra ca 14 mnd kan du trappe litt ned, barnet begynne med overnattingssamvær en natt pr uke eller hver 14.dag f.eks.

Går antagelig fint an å fortsette med kveldspuppen selv om dere må hoppe over en kveld hver 7. eller 14. dag f.eks :-)

Skrevet

Hvis du bruker ammingen for å fohindre samvær, eller det blir veldig vanskelig for han å ha barnet på overnatting pga dette, så ville jeg sluttet. Trenger ikke pupp så lenge. Vi er i samme situasjon som dere og jeg holder på å trappe ned nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...