Gå til innhold

Er det noen hjelpepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen hjelpepleiere her? Som kan hjeple meg med noen ting jeg lurer på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig så ille å utdanne seg som hjelpepleier som jeg har lest på nett? Syns jeg bare ser negativt hele veien...

Og hvilke/hva slags skole? Tid?

Skrevet

Jeg jobbet som hjelpepleier før jeg ble sykepleier.

Nå er vel utdannelsen gjort om fra det som var omsorgsarbeider og hjelpepleier før til den nye tittelen Helsefagarbeider.

Det er vel 2år skole + 2 år praksis mener jeg? Praksisplass og opplegg variere fra skole til skole.

Skrevet

Bli nå heller sykepleier!

Skrevet

Har lest at man kan det privatist også... og ta videreutdanning så man kan jobbe på barsel...

Det er ikke bare bare å bli sykepleier heller... har kjempelyst til det, men nå er det enkelte ting jeg ikke tør å gjøre innen sykepleie heller...

Skrevet

Du venner deg til alt og kan velge og vrake i jobber;-)

Lykke til uansett hva du velger:-)

Skrevet

Hva er du redd for?

du kan ta videreutdanning, og jobbe som barnepleier på barneavd eller på barsel:) Det tror jeg er en veldig givende jobb

Hilsen fra sykepleier, som var livredd blod engang itiden:)

Skrevet

Jeg elsker å jobbe med mennesker og omsorg, men så er det enkelte ting jeg ikke fikser, rense div sår, sprøyter, sy osv osv...

Men syns jeg leste man kunne ta etterutdanning som barnepleier når man er hjelpepleier.

Skrevet

Da er sikkert hjelpepleien og barnepleien det riktige for deg:)

men husk, du kan komme borti ting i praksisen din, feks hjemmesykepleien eller medisinsk avdeling hvis du har utplassering der.. Ikke bestandig man får velge praksissted på øverste hylle.

Man blir vant til slik etterhvert, hvis det er noen trøst.

Ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Takk :) blir nok noen tenkeperioder for å se hva jeg velger, men en av dem blir det. Bare kjedelig å ende opp med feil valg.

Skrevet

Jeg ar nettopp tatt helsefagarbeider gjennom OPUS (voksenopplæringa) Det er ca 1 år på skole og 5 års praksis før man kan ta fagprøven. De trekker fra året på skole, noe tid fra om du har barn og trekker i fra det du har jobbet før innen helseyrket/relevant praksis.

Sårstell får du som helsefagarbeider også, mye annet i tillegg.

Ompalompa77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...