Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 han er ikke registrert som far, mne vil det nå etter 6mnd. han skrev rett ut i en melding at han ville søke om farskap nå pga penger han eventuelt kom til å skylde nav!! han er psykopat, spør aldri hvordan det går med baby, kaller meg både det ene og andre, drikker og bruker dop, har angst,osv.dette er bare litt ... nå vil han søke farskap, og vil ha samværsrett. dette er jeg livredd for. vet at han sikkert komme til å få påskrevet farskapet, men er redd han skal få samvær. jeg ville aldri sendt det kjæreste jeg har til den mannen.aldri!! får slike menn lett samvær? hva skjer om jeg nekter?
Gjest ->>- Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Vel - ja. Barn har rett på samvær med begge sine foreldre. Om alt du har å komme med er at du mener han er psykopat vil det neppe gavne deg. Dersom du kan dokumentere narkotikabruk er det en fordel i forhold til å nekte samvær, det samme gjelder dokumentert vold, trusler etc.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 takk for svar=) hva med meldinger da? kan det hjelpe meg ? har flere meldinger her der han skriver fra seg alt ansvar, men plustlig ombestemmer han seg og vil kjempe pga eg ikke svarer. og han vil kun bli registrert som far pga penger til nav. kan det hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Spar på alt skriftlig, også tekstmeldinger. Hvis du kan dokumentere rusmisbruk er det glimrende. Presenter kun fakta, ikke "han er psykopat". Det er faktisk svært få som ER psykopater, men mange har psykopatiske trekk. Hvis du ikke vil at han skal registreres som far, så er det egentlig lite han kan gjøre med det. Hva har det med nav å gjøre? Hvis han ikke er registrert som far så betaler han vel ikke bidrag? Lykke til.. Prøv å ha minst mulig med han å gjøre. Ungen din har nødvendigvis ikke godt av å ha kontakt med en far som er helt på bærtur, så det vil nok ordne seg!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 "Hvis du ikke vil at han skal registreres som far, så er det egentlig lite han kan gjøre med det." Hallo? Klart far kan kreve dna-test og dermed bli registrert som far. Til HI: Dokumenter alt du kan av rus/vold osv, og krev samvær under tilsyn.
Gjest ->>- Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Ting du kan forsøke: -Gi ham en kortfattet beskjed om at du ikke har oppgitt ham som far (om dette stemmer, selvsagt) og ikke har planer om det. Forklar ham at han dermed ikke vil måtte betale noe. -Om han likevel vil registreres som far, kan du velge å trenere saken ved ikke frivillig å godta dna-test. Det vil bli gjort, men det vil ta tid. -Samvær kan du blånekte, eventuelt insistere på at det kun skal være samvær under tilsyn. Til syvende og sist vil han kunne trekke saken for retten, og vil med stor sannsynlighet få samvær. Ubrukelige foreldre (fedre, for det meste) får til stadighet tilkjent samvær med barn som med god grunn er livredde for dem. Du tar uansett vare på alt du har av dokumentasjon på alt fra trusler til instabilitet og uttrykk for at han ikke bryr seg om barnet. Om saken går videre, bør du vurdere å kontakte en advokat. Nå forutsetter jeg at din versjon stemmer; at faren faktisk er uegnet for omsorg. Er han ikke det, vil han naturlig nok stille enda sterkere ved rettslig avgjørelse.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 takk for svar ale sammen=) men hva kan skje om han får samvær, og jeg nekter å levere fra meg ungen? kommer aldri til å sende baby til han, iallefall ikke uten tilsyn eller at jeg er der ...viss han får samvær, kan jeg komtakte barneværnet eller noe sånn pga min redsel mot han?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 Du kan nekte og trenere, det er ikke straffbart å ikke overholde en dom. Men hvis du gjør slit over tid og dommeren ser et mønster uten at far er uegnet som omsorgsperson, kan du risikere at han får hovedomsorgen og at du blir samværsforelder, da det er til barnets beste å være kjent med begge foreldre og du ikke er samarbeidsvillig - men dette er laaangt frem i tid. Så lenge baby er baby, står du sterkt. Jo lenger du har barnet, desto sterkere stiller du, men du må belage deg på en ordning hvor barn og far gradvis introduseres for hverandre. Men hvis fars begrunnelse er bidragspenger, og du ikke har krevd bidrag fra han via NAV, så kan du jo si det til han - ikke skrive, for da har du skriftlig vedgått at han er far. Evt at du skriver en mld til han at du ikke kommer til å kreve han for bidrag, da han ikke er barnets far.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #10 Skrevet 18. juni 2010 Om han ikke har penger til og ta saken til retten (dvs at han tjener akkurat nok til og ikke få fri rettshjelp, men for lite til å bruke lønningen på advokat) så har du ikke mye å frykte... Samboer har barn med en sosiopat, hun nekter han og se barna, og sier til og med til barna at de ikke får se han eller snakke med han, og om de ville flytte til han trengte de aldri og vise seg i hennes hus mer o.s.v (Og er ingenting galt med sambo, vi har to barn og det er stortsett han som står for stellet av de hver dag. ville bare presisere at hun er gal uten grunn. Det var hun som flyttet inn hos naboen over natten og ville skilles, men hun ''tar igjenn' på sin x'mann fordi han fant meg ''så raskt'' etterpå... Hun mente han skulle sitte å sørge over henne å prøve å få henne tilbake) Min samboer har nå i 4 år snakket med det som måtte krype og gå av folk, barnevernet, fylkesmannen, skole, helsesøster o.s.v, men ingen kan gjøre noe... Barnevernet vet at dama er klin kokos, men de sa at så lenge det ikke er rus eller FYSISK vold, så er det ingenting de kan gjøre... De anbefalte han tilogmed og glemme barna nå før jul.... Det er sinnsykt, for både far og barna vil ha så mye kontakt med hverandre som mulig, men da blir det helvette fra mor. Så konklusjon, vær bitch å psyko, eller flytt langt faen unna... Jeg føler såååå med deg, jeg hadde heller aldri sendt mitt hjerte til en person jeg ikke stolte på, selv om hans sæd hadde hjulpet meg og lage barnet. Men tar han det for retten kan d fort gå alle veier... Er og snakk om en ny lov som skal tre i kraft iløpet av året, om at retten kan dømme delt omsorg, og da MÅ du overlevere barnet til han om du ikke vil stå i fare for å miste barnet fullt og helt til han... En bra lov for folk i min samboer sin situasjon, men ikke så bra for folk i din situasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor Norge ikke kan gå inn for å gjøre ordentlig sjekk på event bekymringsmld istede for å lage lov på lov som bare gagner noen, å gjør vondt værre for andre...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #11 Skrevet 18. juni 2010 Om han ikke har penger til og ta saken til retten (dvs at han tjener akkurat nok til og ikke få fri rettshjelp, men for lite til å bruke lønningen på advokat) så har du ikke mye å frykte... Samboer har barn med en sosiopat, hun nekter han og se barna, og sier til og med til barna at de ikke får se han eller snakke med han, og om de ville flytte til han trengte de aldri og vise seg i hennes hus mer o.s.v (Og er ingenting galt med sambo, vi har to barn og det er stortsett han som står for stellet av de hver dag. ville bare presisere at hun er gal uten grunn. Det var hun som flyttet inn hos naboen over natten og ville skilles, men hun ''tar igjenn' på sin x'mann fordi han fant meg ''så raskt'' etterpå... Hun mente han skulle sitte å sørge over henne å prøve å få henne tilbake) Min samboer har nå i 4 år snakket med det som måtte krype og gå av folk, barnevernet, fylkesmannen, skole, helsesøster o.s.v, men ingen kan gjøre noe... Barnevernet vet at dama er klin kokos, men de sa at så lenge det ikke er rus eller FYSISK vold, så er det ingenting de kan gjøre... De anbefalte han tilogmed og glemme barna nå før jul.... Det er sinnsykt, for både far og barna vil ha så mye kontakt med hverandre som mulig, men da blir det helvette fra mor. Så konklusjon, vær bitch å psyko, eller flytt langt faen unna... Jeg føler såååå med deg, jeg hadde heller aldri sendt mitt hjerte til en person jeg ikke stolte på, selv om hans sæd hadde hjulpet meg og lage barnet. Men tar han det for retten kan d fort gå alle veier... Er og snakk om en ny lov som skal tre i kraft iløpet av året, om at retten kan dømme delt omsorg, og da MÅ du overlevere barnet til han om du ikke vil stå i fare for å miste barnet fullt og helt til han... En bra lov for folk i min samboer sin situasjon, men ikke så bra for folk i din situasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor Norge ikke kan gå inn for å gjøre ordentlig sjekk på event bekymringsmld istede for å lage lov på lov som bare gagner noen, å gjør vondt værre for andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå