Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 www.studiesenteret.no Høyskolestudier som er nettbaserte. UUUUUUUUUUUUTROLIG SMART!!!!!!!!!!!!! Har selv studert gjennom studiesenteret.no dette året,og har nå en super utdanning=) Kan til og med bo i Indre Billefjord å få seg f eks ingeniørutdanning uten å fysisk gå på skole!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Jeg sverger til "vanlige" høyskoler jeg, da. Må jo være ekstremt kjedelig å studere alene? Og hvordan gjøres det med praksis?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Det er jo helt genialt! Akkurat noe sånt jeg har sett etter! Bor mer øde enn Indre Billefjord, men har veldig lyst til å studre! Tuuuuusen takk for tips! Skal tenke på deg når jeg er ferdig utdanna!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Super utdanning etter ett år med nettstudier? Ja, særlig!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Ser ut som gode kurs for de i litt grissgrenste strøk. Synd jeg bor sentralt, blir kjipt å kjøre flere timer for å ta et sånt kurs. Jeg synes også de er litt dyre, men jeg ser poenget med unngå hybel og være vekke fra ungene osv. Som sagt, det ser bra ut synes jeg
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Er det bare jeg som er blind, eller er det bare ingeniør som er en ordentlig utdanning der, og resten er kurs?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Syns det ser bra ut også. Men skjønte ikke helt det med sykepleie. Det står at de har det studiet, men at det ikke går an å søke nå. Når går det an å søke da? Sto ikke noe om det Har hatt lyst å studere det i årevis, men da må jeg pendle 4 timer hver dag... Og det passer ikke bra med 3 unger hjemme...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Mhm, kjenner til problemstillingen. Men 9000 kr i halvåret var jammen dyrt...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 De har ikke alle studiene hvert år. Sykepleier tror jeg startet for 2-3 år siden. Når det gjelder ordentlige studier, så må man følge med for ulike studier legges ut til forskjellig tid og ikke hvert år. De kjører både høyskoleutdanninger og fagskoler. Fagskolene koster, men de koster skjorta uansett hvor du tar det. Til høsten kjører de førskolelærer, grunnskolelærer, div. ingeniørutdanninger, bachelor i regnskap og i revisjon, diverse årsstudium samt mange kurs. Jeg synes dette er et utmerket tilbud for oss som ikke bor i sentrale strøk og som er etablert.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #12 Skrevet 17. juni 2010 Som arbeidsgiver ville jeg vært svært skeptisk til disse "lettvindte" utdanningene uten praksis, gruppearbeid, direkte veiledning fra lærer osv. Nei, takke meg til en skikkelig utdanning fra høgskole/universitet.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #13 Skrevet 17. juni 2010 Gruppearbeidet foregår via lyd/bilde og stiller større krav til samarbeid enn vanlige gruppearbeid gjør. Vi fikk også direkte veiledning fra lærer via lyd/bilde, faktisk mer personlig veiledning enn jeg fikk på et fulltids studie på "vanlig" høyskole. Der hadde jeg personlig veiledning kun under hjemmeeksamen (innlevering) samt bacheloroppgaven. Via studiesenteret fikk jeg personlig veiledning fra foreleser 20 min etter hver forelesning vi hadde. Mye bedre oppfølging enn vanlig høyskole, og JA jeg har prøvd begge deler!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #14 Skrevet 17. juni 2010 Jeg går nettbasert sykepleie via Høgskolen i Bodø. Akkurat ferdig med første semester. Det er helt genialt for aleneforeldre som ikke har mulighet til å flytte. Praksisen får vi her, og vi er ei hel gruppe fra samme plass som gjør oppgaver og div sammen.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #15 Skrevet 17. juni 2010 Og det eneste jeg trenger å betale er semesteravgift... 22:04
Gjest sug lut Skrevet 17. juni 2010 #16 Skrevet 17. juni 2010 Hvis jeg hadde tilgang på en annen ordentlig ingeniør ville jeg aldri ansatt deg, men bevares, jeg er helt for folkeopplysning.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #18 Skrevet 17. juni 2010 Hehe,altså..Jeg er med på ansettelsesprosessen til et ganske stort selskap her i Norge,og jeg kan love deg at folk med nettstudier ikke er ettertraktet.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #19 Skrevet 17. juni 2010 Blant annet fordi mange av de såkalte høyskolene som er med på nettstudie-pakka er tulle-høyskoler som bare er resultat av distriktspolitikk.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #20 Skrevet 17. juni 2010 De høyskolene som er med på studiesenteret.no er Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Hedmark Høgskolen i Nesna Høgskolen i Sør-Trøndelag Høgskolen i Telemark Høgskulen i Volda Diakonhjemmets Høgskole Rogaland Døvekompetanse Kvinesdal videregående skole Rogaland Kurs og Kompetansesenter Røros Ressurs Waterpark Montessori Jadda...bare tullehøgskoler hele gjengen!!!!! Ikke fordøm noe før dere har satt dere inn i hva det er!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #21 Skrevet 17. juni 2010 Jeg ser at jeg kanskje har ordlagt meg litt feil. Dette er ikke rene nettstudier, men en kombinasjon av desentralisert og nettstudie, overført via lyd/bilde. Det som gjør at det kalles nettbasert er at hvis du ikke har muligheten til å møte opp på forelesning kan du se den så mange ganger på fronter som du ønsker frem til eksamen. I tillegg kan du laste den inn på mp3spiller å høre når du ønsker. Det studiet jeg har tatt er det samme som går fulltid på campus på høgskolen. Vil det si at hvis det står mellom meg og en som har samme utdanning tatt samtidig, bare det at jeg har tattt det via studiesenteret.no og den andre har tatt den på campus vil den andre automatisk få jobben? Tror heller ikke at det står på vitnemålet fra høyskolen at studiet har vært tatt gjennom studiesenteret.no...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #22 Skrevet 17. juni 2010 Jeg kan nevne opptil flere av de der som er reinspikka distriktsnødhjelp.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #23 Skrevet 18. juni 2010 Har veldig lyst å ta utdanning innen økonomi. Har jeg misforstått: Må en møte opp på skolen noen gang? Står "ditt lokale studiesenter" Vil det si min egen stue,eller må jeg møte opp på den skolen som er nærmest og har den utdanningen. Kanskje jeg som er blond,men jeg forsto ikke helt....... Ikke tilbud i Sogn og Fjordane...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #24 Skrevet 18. juni 2010 Flere av studiene trenger du ikke møte opp i det hele tatt, du bare følger forelesningene på nett. Da mister du selvfølgelig kommunikasjonen med foreleseren. Noen studier har samlinger på skolen, og noen har ikke. Det lokale studiesenteret menes lyd/bilde studioet kommunen bruker (NB kommunen må være tilknyttet studiesenteret.no for å kunne benytte seg av tilbudet), og flere kommuner er ikke det. Ellers er det eksamenene som foregår på ditt lokale studiesenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå