Gå til innhold

JIPPI! og HJELP....

konemor med gutt+spire:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble spurt av barndoms venninda mi i går om jeg vil vere forloveren hennes da hun skal gifte seg neste sommer :) jeg sa så klart umiddelbart nei og angrer ikke, men kjenner jeg alt nå er nervøs for alt som kan gå galt :P

skal jo tross alt holde tale, holde utdrikkningslag og få dagen til å gå knirke fritt...

er det noen av dere som har forlover boka? i såfall vil jeg gjerne kjøpe den :)

kom gjerne med tips til utdrikkningslag også :) har enda god tid men er godt å ha så alt blir perfekt for henne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, skjønner du har skrevet feil!

Så koselig da!

Boka er grei nok, jeg syns man finner like mye gode tips på ulike nettsider:)

Lykke til som forlover, det er gøy ;o)

Skrevet

hehe oj sann :P her går det fort i svingene :P så så klart ja :) hehe

hvilke nettsteder er gode å bruke som forlover når det gjelder utdrikkningslag?

trenger noen som kan arrangere litt for meg siden jeg har mye jeg skal jobbe med meg selv frem over. men vil ikke at det skal påvirke resultatet :)

så gjerne en fest arrangør med lokaler for fest, gøy,velvære og overnatting :)

Skrevet

Hva med at du og alle vennene som er invitert i utdr.laget vekker henne tidlig den morgenen utdr.laget er.

du har med en prinsessekrone/tiara og et stygt/morsomt antrekk hun må ha på(bind for øynene).

Sumobryting, paintball, sanginnspilling, gokart, spa, piknik, magedanskurs, fjellklatring, selvforsvarskurs el er gode aktiviteter til dagen.

Du låner en båt av noen du kjenner, og telter på en øy e.l.

Der griller dere, spiller wolleyball, kubespill, badminton el og har et par leker for bruden. (pakkeleken, spørsmål du har spurt til brudgommen om brud og brudgom. Fin å drikke til:) he he.

Eller låner en hytte, lavvo, lokale.

Det går nok kjempe fint!

Var forlover i fjor, og alt ble vellykket.

Det jeg gjorde, var:

Vekket henne sammen med ei venninne fra langt oppi landet som hun ikke hadde sett på 5-6 år (var bedt).

Fikk liste med hva hun skulle pakke.

Sumoturnering i parken i byen. Alle fikk rosa t-skjorte jeg hadde skrevet tall of "Brudens dreamteam".

Hun fikk en utfordring om å stille til kamp med en tilfeldig forbipasserende.

Fikk spa på et hotell ved parken, vi andre badet og drakk litt vin:)

piknik i parken i nærheten.

Tok masse bilder rundt et fint "vannmonument" med alle jentene.

Kjøpte deretter masse grillmat og godis, og kjørte ut til ei hytte jeg hadde lånt av ei venninne.

Vi grillet, hadde pakkelek,spm til henne fra meg (brudgommen ble filmet da han svarte på de samme spm hun fikk, og hun skulle drikke hvis de svarte ulikt.)

Alle sov over på hytta.

Hadde tatt med alt til hytta dagen i forveien, potetsalaten stod klar i kjøleskapet og 2 griller var klare. Sol var det heldigvis og!:)

Bruden vel veldig fornøyd, og det ble jeg og.

(Jeg sovnet først. Var dø-sliten av å arrangere og hadde i tillegg et barn på 7 uker) :)

Lykke til! Håper dette var til hjelp!

Skrevet

Det er like greit å bruke sin egen fantasi og spørre seg rundt i vennekrets/på jobb om hva andre har som gode minner/gode historier.

Det skal jo være personlig!

Skrevet

PS:

På bryllupsdagen, etter talen fikk hun et stort album jeg hadde limt inn bilder fra dagen og skrevet ved siden av bildene.

Det fikk jeg og på min store dag, og jeg sitter ofte å blar i den og bare smiler:):)

Går også an å bestille en bok hvor de bare setter inn bilder ( så slipper du å lime, klippe og skrive selv :)

Skrevet

Har ikke vært forlover, men har giftet meg:) Synes utdrikningslag skal være personlig og passe brudens ønsker. Jeg fikk en fotobk med minner fra utdrikningslaget, DET var koselig det!

Bruk tid dette halvåret å fiske etter hva hun ønsker/ikke ønsker. Lykke til med jobben!

Skrevet

takk for gode svar :) jeg har masse ideer, men problemer med å sette de godt sammen hehe :P organisering og planlegging er ikke min greie siden jeg har adhd. er derfor jeg begynner nå selv om det ikke er før til neste år :P men jeg vil vite hva jeg har i vente og ikke tromme sammen noe i siste liten. vil at utdrikkningslaget og bryllups dagen skal vere perfekt og da alter jeg ikke å rote det til :P jeg er så utrolig takknemlig og stolt for at hun valgte meg til å vere forlover for hun vet godt at jeg er et surre hue ;P men hun sier hun stoler på meg for jeg kjenner henne så godt :) skal lage album fra vi var små og helt frem til den store dagen :)

men hva er normalt å bruke på et utdrikkningslag og hvem betaler fr det? selvsagt ikke bruden :P men deler man på det eller er det jeg som betaler? har ikke allverden med råd men skal klare noe da :)

Skrevet

Hei

Man deler selvfølgelig på utgiftene! Jeg har vært i en del utdrikiningslag og det er vanlig å betale alt fra 500 til 1000 kr tror jeg. Men dette kommer jo an på hva som er vanlig i vennegjengen, alderen (og dermed til en viss grad også økonomien) på deltakerne osv.

Det beste med utdrikningslag er jo at alle brudens gode venninner samles og gjør masse stas på henne hele dagen, jeg vedder for at hun kommer til å kose seg masse nesten uansett hva du finner på for henne.

Har selv vært med på bl.a. curling (kjempemoro), paintball (passe moro), og gocart (ikke veldig moro). Folk er jo veldig forskjellige men generelt bør man vel få bruden tl å bryne seg litt på et eller annet? Bryte en grense liksom? Da tenker jeg ikke på å kle seg ut og være dust på gata, men at hun får gjøre noe som hun kanskje synes er litt skummelt (en tur i en klatrevegg?) og som gir en flott mestrings- og teamfølelse for både henne og deltakerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...