Gå til innhold

Endring av postadresse - Melde fra til Folkereg.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dumt spørsmål, men jeg er sikker på at noen av dere kloke hoder kan svare meg på dette:

Når man endrer postadresse, og bare postadresse, må man da melde fra til Folkereg.?

Har søkt på nett, men fant ikke noe info og med masse kø på telefonlinja så tar jeg sjansen på at noen her vet. Vet du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke flytter til en annen adresse trenger du ikke melde fra til f.reg mener jeg...

Skrevet

Var det jeg også tenkte, men ble så usikker her

Skrevet

Men om du feks skal endre til en postboksadr, kan det være en fordel og melde endringen inn til folk.reg så får alle som oppdaterer seg der, offentlige kontorer,bank etc postboksadr

Skrevet

Ja, det er til en postboks. Har sendt skriftlig melding til alle som sender meg vinduskonvolutter og til banken.

Hmm... Kanskje jeg må stille meg i telefonkø igjen i morgen? ;)

Men takk for svar:)

Skrevet

De er ikke mulig å ha folkeregistrert adresse i en postboks (hvis ikke reglende er endret fra tidligere). Vær obs på at endel offentlige etater kun har anledning til å sende post til din folkeregistrerte adresse.

Skrevet

Var ikke det jeg mente heller, men man oppgir postboksadr til folkeregisteret, jeg mener å huske at det er en egen kolonne på skjema for utfyllelse av evn postboksadr :)

Jeg har hvertfall fylt på det de gangene jeg har hatt postboks:)

Skrevet

ja, skjønte det!

Mulig jeg forklarte meg klønete altså.

men til folkeregisteret melder man fra når man bytter folkeregister - ikke postadresse. Folkeregisteret bruker jo kun folkeregisteradressen når de sender ut evt. post. Så hva skal de med en postboksadresse?

Skrevet

Men det er nå i allefall en kolonne på det skjema hvor man kan fylle inn postboksadresse. Jeg har hatt det flere ganger jeg. Og da kommer feks brev fra banken til postboksadressen. Banken oppdaterer seg med folkereg jevnlig. Man kan motta en del post til postboksen. Og det finnes jo faktisk mange som kun har postboks og ikke postkasse, men jeg aldri opplevd å ikke motta post av den grunn.

Skrevet

Fordi jeg kan ikke motta post her jeg bor. Det er ikke postkasser, postlevering, og da må jeg ha postboks.

Så da lurer jeg på om jeg må melde fra om dette?

Skrevet

da vi flyttet i fjor så meldte vi adr forandring til postkontoret og til folkeregisteret. Banken trengte vi ikke gjøre det til. Folkeregisteret sender adr forandring til banken og Nav.

Skrevet

Nei når bare er for sommern feks, så bestiller du jo midlertidig postendring hos posten, du flytter jo ikke fra din opprinnelige adresse og skal derfor ikke melde flytting! :)

Evn kan du bestille oppbevaring av post og få den levert hjem til deg til ønsket dato

Skrevet

Har svart deg lenger opp! :) diskusjonen tok bare en litt annen vei her ser jeg hehe ;o)

Skrevet

Så det og tusen takk (til dere alle som har svart) :)

Virker som det er litt ulike meninger og det er kanskje komplisert? Eller så enkelt at det kan virke komplisert, hehe!

Tenker det beste er å benke seg med telefonen i morgen slik at det blir riktig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...