Gå til innhold

Et tips til dere som bruker linser:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fornøyd, så jeg må bare dele et tips med dere:)

Har brukt dagslinser i et par år. De har til tider vært vanskelige å få på plass med dårlig tid om morgenen, jeg har blitt tørr og vond i øynene på kvelden, spesielt når vi har sett film / tv sent på kvelden. Jeg er klønete nok til å sette dem på "på vrangen" av og til, og må plukke dem ut og ordne, og da har man selvfølgelig ikke linsevæske tilgjengelig osv...

Var på kontroll for tre mnd siden, og ble enig med optikeren om å prøve linser som byttes en gang i mnd, som jeg kan gå med dag og natt. Det er helt utrolig. Fikk alarm på mobilen om at linsene skal byttes i dag, og tror knapt jeg har tenkt på dem den siste mnd. Aldri tørre øyne, aldri stress med linser verken på travle morgener eller når man er trøtt før leggetid.

I tillegg sparer jeg vel ca 400 kroner i året, ikke akkurat noen formue, men det er mye mindre jobb, like godt syn, til en billigere penge:)

Skal ikke nevne verken merke på linser eller optiker, ikke meningen å reklamere for noe, håper bare noen andre også kan få en a-ha opplevese med hvor enkelt linser kan være:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye koster sånne linser?

Skrevet

Sikkert genialt om det fungerer for øynene dine.

Jeg prøvde denne typen linser for ca 6 år siden da de kom på markedet.

Øynene mine væsket hele tiden og ville bare støte fra seg linsene.

Fikk beskjed om å beholde dem på fordi dette ville gå seg til.

Etter noen dager var jeg så sår at jeg ikke klarte å bruke noen type linser. Etter undersøkelse viste det seg at jeg hadde hovnet opp på undersiden av øyenlokkene og var betent.

Som sakt er dette 6 år siden mens denne typen linser var nye...

Har hørt andre som skryter av dem, men vil gjerne komme med min historie åsså.

Skrevet

Disse koster 1800 i halvåret, mot 2000 i halvåret med dagslinser.

HI

Skrevet

Ja, da jeg skulle begynne med disse linsene måtte jeg først bruke dem kun på dagtid i to uker, så til kontroll, så sove med dem i to uker, ny kontroll, og ble nøye fulgt opp underveis, fordi de skulle forsikre seg om at det gikk fint med øynene.

Heldigvis hadde jeg ingen problemer, og "fikk lov" til å fortsette med dem etter prøveperioden. Skjønner at ikke alle reagerer likt, men det skader jo ikke å prøve dem:)

HI

Skrevet

Tror ikke jeg vil ta sjansen på linser som skal brukes døgnet rundt, jeg tror øynene trenger hvile, men fint om det fungerer for deg.

Ellers bruker jeg månedslinser (som skal tas ut hver kveld), koster meg under 400 kroner i halvåret, så dine linser er jo svindyre i sammenligning. Bruker gjerne et minutt morgen og kveld på å ta dem inn og ut mot å spare 1400 kr måneden. Jeg har brukt linser i snart 18 år og alltid vært veldig fornøyd med månedslinser.

Skrevet

Ok, har ingen intensjon om å be noen skifte linser de er fornøyde med. Du sparer 1400 i halvåret, ikke i måneden:) Jeg får alle kontroller og oppfølging inkludert, og sparer som sagt noen hundrelapper i året sammenlignet med dagslinsene jeg brukte før, så jeg klager ikke på prisen...

I følge optikeren er dags- og månedslinser helt tette, som en plastbit over øyet, og derfor blir man tørr og irritert i øynene ut over kvelden, fordi øyet har vært tildekket så lenge, og ikke fått puste...

Mens denne typen linser kan brukes hele døgnet fordi de er laget av et pustende materiale. Derfor trenger ikke øynene hvile, de blir ikke "innestengt" på samme måte.

Jeg er ikke noen fagperson som kan uttale meg om teknologien bak dette, eller om virkningen av de ulike linsene. Var bare et tips om noen har lyst til å prøve:)

HI

Skrevet

Synes likevel den lille tiden det tar meg er verdt de ekstra hundrelappene i måneden. Mulig at månedslinser er tette, men jeg har som sagt brukt det i 18 mnd og aldri hatt problemer. Kan ikke si at jeg blir ruinert av 250 kr året for kontroll heller.

Men, ja, jeg skjønner du bare ville tipse, men hvis det er penger man ønsker å spare så er det andre typer linser som er billigere.

Skrevet

Jeg vil gjerne ha merke og type linse dette er??

Har samme problem som deg med daglinser, prøvd 4/5 forskjellige typer og ingen holder til sene kvelder med feks tvtitting :(

Thanx :)

Skrevet

Har brukt slike linser i 7 år jeg.... Ikke akkurat noen nyhet på linsemarkedet.

Skrevet

Neida, klar over at det ikke er noen nyhet. Men en fantastisk oppdagelse likevel:)

(Linsene heter Bausch og Lomb, pure vision toric, for deg som lurte. Men det finnes mange ulike merker å velge mellom..)

Skrevet

Jeg er fagperson og det er faktisk ikke bare positivt å bruke disse linsene selvom det fungerer bra den første tiden... Der jeg jobber har vi mange kunder som begynte med disse linsene når de kom, av dem tror jeg det er kun 2-3stk som fortsatt bruker dem uten å ha hatt problemer. De fleste opplever at etter en stund, enten etter 2-3mnd eller etter noen år, så begynner de å bli tørrere i øynene, mer irriterte, ofte puss i øynene osv osv osv. Det er fordi øyelokkene blir irritert av linsene. Hvis det skjer bør man gå med kun briller til det har blitt bedre (ikke alltid man blir helt bra) og da kan man forsiktig prøve med feks dagslinser igjen i tillegg til briller.

Det beste for øynene er å bruke dagslinser i et av de nyeste materialene og så avlaste med briller et par timer hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...