Gå til innhold

Noen som vet... Ang misbruk av dagpenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min ble tatt for juks med dagpenger (mottatt dagpenger mens han var i jobb). Dette ligger nesten 4 år tilbake i tid og han har tilbakebetalt store deler av beløpet.

Beløpet var så høyt at det er i grenseland for å få samfunnsstraff ol.

Dette fikk han tlf om i dag...

Nå lurer jeg på om det finnes noen grense for foreldelse av slike saker.

Han har fått familie, fast jobb og som sakt nedbetaler gjelda hver mnd.

I dag kunne han aldri gjort det samme, men den gang så han ikke andre muligheter (mye gjeld/utgifter og jeg var arbeidsledig og gravid...)

Ja, jeg/ vi vet at dette er galt og krimminelt så det trenger jeg ingen påminnelse om...

Og vi har et godt liv sammen nå hvor det prioriteres å rydde opp i økonomi og gammel gjeld som min kjære har pådratt seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke reglene, men...

Ligningskontoret kan gå deg i sømmene og sette krav på deg i inntil 10 år. Kan ikke tro at denne fristen er kortere. Det er faktisk et lovbrudd, selv om han gjorde det for flere år siden, Hjelper lite å være i pengeknipe. Som dere merker nå, spar man seg egentlig bare dypere ned i problemene.

Hentet fra:

http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Odelstinget/2004-2005/inno-200405-072/26/

Foreldelsesfristene for straffansvar er fra 2 til 25 år avhengig av lengstestraffen i det enkelte straffebudet.

Skrevet

Det er ikke foreldet når det er 4 år siden iallefall. Husker ikke om det er 10 år som er foreldelsefristen i trygdemisbrukssaker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...