Villa Perlesukker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 De siste ukene har jeg da strødd rundt meg med karsefrø og gressløkfrø. Jeg turte rett og slett ikke invadere blomsterbedene mer ettersom dette var første gang. Moroa jeg har hatt har vært ubeskrivelig! Det begynte med at jeg kjøpte frøene. Akkurat samtidig kom søster 2 inn og jeg prøvde febrilsk å gjemme dette. Hun ser jo med en gang på meg at jeg føler meg ukonfortabel ( jeg er yngste av 5) og spør meg hva det er? Dette var ikke søsteren som skulle "tas" og jeg hadde så lyst å fortelle hva jeg skulle gjøre men bestemte meg for å være alene om dette. Søster prikkfri har en stor hage. Hun har det aller flotteste huset i gata. Hagen er ikke mindre flott. Jeg er helt sikker på hun bruker 5-6000 bare på blomster i krukkene sine. Rosentrærne langs den nymalte garasjen var ordnet og jeg kunne se ting begynte å gro. Prikkfri satt og nøt solen på balkongen og hun hadde ikke utsikt til meg. Med puls på minst 180 hastet jeg mot rosentrærne og fikk gravd ned gressløkfrøene. Ingen prikkfri i sikte. SÅ jeg tok likegreit karse i alle blomsterkrukkene hennes. Mission completed! Så drakk jeg litt te. Fikk oppdatering på siste sladder i familien og dro. kyss klapp og klem hihi. Noen uker etterpå: Mamma ringer. Søster prikkfri hadde ringt henne. Det har faen meg vært pøble på ferde! Hele blomsterhagen hennes var ødelagt av karse. Jeg var siste søster som fikk oppdateringen. Mens jeg snakket med mamma tikket det inn sms fra en annen søster: Du er rå! Haha jeg dævver! Mamma mistenkte svigermora til søster prikkfri hihi. Mamma sa noe som: egentlig må jeg le om det hele for dette var kanskje noe hun trengte hoho. Jeg sa ikke et ord. Klarte bare ikke innrømme for mamma at jeg ikke er den prektige snill datter hun tror jeg er. Så kom dagen jeg skulle komme på te for å inspisere jævelskapen. Jeg klarte bare såvidt å holde meg da hun sa: Tror faen meg den megga på andre sia av veien har klikka helt. Hva er greia med å så karse i bedene mine? Kan hun bare ikke si at hun hater meg. Kjærring. Stakkars gubbe til søster prikkfri som i flere dager fikk høre hvor jævlig mammaen hans var. Jeg spurte om jeg kunne få litt av gressløken. Det var ikke mye som hadde kommet opp men litt var det. Noen dager senere laget jeg eggerøre til henne med nydelig gressløk og gav henne. Hun tok ikke hintet. Søsteren som gjennomskuet meg sa jeg skulle få igjen dobbelt til neste år! Vi er pån igjen!
blomstre Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Ha, ha, ha, DET var geriljagartneren sin det! Så flink har ikke jeg vært, har bare kommet til å kjøpe frø... Dette gjorde jo virkelig dib til dagens lille høydepunkt :-)
Gjest sug lut Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Genialt! Jeg tror også at hun trengte det, du kan se deg selv som mentalhygienearbeider. Jeg får kanskje inspisert mitt gerilja-arbeid i helgen, rapport følger evt.
Anne-B. Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Herregud, du er gal! Jeg hadde dødd av dårlig samvittighet. )
Verbena Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Hehe... jeg tror faktisk at jeg skal snike meg bort til min samboers tante med noen lure frø om vi er bortom der iløpet av helgen. De er uansett ikke hjemme og kan ikke se meg. Og de fortjener litt gerilja virksomhet!
Gjest Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Jeg kan jo rapportere om at jeg frivillig har plantet karse i to stk tomme blomsterkasse etter å ha lest innlegg om gerilja-garnerene. Jeg innså at ingen ville være så snille at de kom hit for grønn krigsføring og tok kampen i egne hender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå