Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabokattene har lagt sin elsk på et av blomsterbedene mine. Til stadighet er de oppgravd og fylt med både tiss og bæsj. Holder på å bli gaaal! De ødelegger jo plantene med all denne gravingen! Jeg har prøvd både pepper, eddik og hvitløk uten at det holder dem borte. Har også kjøpt sånn katteluktestoff på blomster/hagebutikker som skal holde kattene borte, men det funker heller ikke. Noen som har et godt råd?

(Snart setter jeg meg i sjul med en sprettert.....Hi-hi...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Forstår veldig godt din frustrasjon!!

Det finnes mange råd mot dette problemet, med varierende virkning. Katter gjør fra seg helst ett sted det er jord. dette er instinktet deres, de elsker følelsen av å grave i jord. Prøv derfor å "grave ned" litt hønsenetting eller annen "fin" stålnetting en til to cm ned i bedet slik at det dekker de største områdene mellom plantene. Da vil det ikke bli noe godt for katten å grave der lenger, og den vil sannsynligvis gå ett annet sted.

Samtidig vil jeg bare si: Ikke sett deg til med sprettert!!! Dette er dyreplageri, katten gjør bare det som er natulig for den og har ingen forutsetning for å vite at det den gjør er "galt" (Men regner med at dette bare var noe du sa, og ikke hadde tenkt å gjøre. Måtte likevel bare si det.)

Hjelper det ikke, bør du ta kontakt med eieren av katten. Be dem ta ansvar for dyrene sine ved å f.eks lage en egen kattedo ute i sin egen hage som katten kan bruke.

Lykke til! Håper du får bukt med problemet!

Og til slutt til alle: vær alltid snille med dyr!! Det er ingenting som gjør meg mer sint enn å se eller høre om folk som ikke behandler dyr på en ordentlig måte!!

Mvh en som er glad i dyr

Skrevet

Hørt at apelsinskall skal hjelpe. Det er jo verdt et forsøk:-D

Eller mekk en bjeffeboks m sensor som gir lyd nåe kattekreka nærmer seg.

Skrevet

Heisann!

Nei, jeg skal selvfølgelig ikke være stygg mot kattene - det var bare ment ironisk. Er veldig glad i disse kattene - bare ikke i blomsterbedene mine!

Når de først har funnet seg et sted, kommer de jo tilbake hit gang på gang, så det er jo bare om å gjøre å få stoppet dette. Tror ikke jeg har plass til så mye hønsenetting nå når det er fullt av planter der. Får prøve appelsinskall - det er uprøvd her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...