Gå til innhold

Tips til hvordan jeg skal pusse opp stuen min???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en koksgrå salong, wengefarget salongbord og spisebord, svarte stoler til spisebordet, og veggen bak tv'en er tapesert i et svartmønster med litt innslag av grått. svarte persienner i vinduene.

Forslag til

- farge jeg skal male veggene

-farge på gardiner

-farge på pynt ( puter, stæsj etc...)

Hva kunne blitt en fin fargekombinasjon i denne stuen?

Min tanke var: - male veggene i lyyys grå, hvite gardiner, åsså ha pynt og stæsj i turkis.... hva tror dere? hvilken farge skulle jeg ha hatt på pynteputene i sofaen i tillegg til turkis?

Noen som har noen andre fargekombinasjoner som kunne være fine til de tingene jeg allerede har på stuen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for en lys farge med noe grått i.. det er fint til mørke møbler. Hvis ikke må du nesten gå for helt hvitt, men det syns jeg er litt "hardt"

Av pynteting, syns jeg det er deilig og bytte på. Til svart,mørkt og grått kan du ha rødt,turkist,lime,lilla osv. Gardiner nå på sommern, så ville jeg valgt noen lette, hvite eller lys grå feks i lin.. på noen litt fine gardinstenger .. Om du syns det blir kaldt med så tynne gardiner kan du henge lyse liftgardiner eller noen med et kult mønster på som tar opp fargene fra rommet i vinduene i tillegg til de lette gardinene.

På vintern kan du ha tyngre gardiner i en varm farge.

Skrevet

Jeg tror at lys grå vegger kunne være veldig pent. Grått er pent til både svart og hvitt. Hvis jeg var deg ville jeg ikke gått for en så sterk farge som tyrkis. Det blir lett prangende synes jeg. Men det er jo min mening såklart. Vi har det litt som du beskriver, grå vegger, grå sofa, og møbler i rustikt weathered materiale. Gråbrunt, og massivt. Vi har pynt i hvitt, glass og sølv (eller sølvlignende materialer). Synes det er pent, klassisk og fresht, uten å være for dillete. Hvite strikkede puter, skinn og pledd, hvite lykter, glasslykter og sølvlykter (kan det bli for mye lykter? he he ) og ellers fat, boller, lysestaker m.v. i sølv og glass.

Skrevet

Jeg har akkurat malt stueveggen min sterk lilla. Nå begynner mannen å tapetsere neste vegg med en hvit tapet,med et kanonkult lilla mønster på når han kommer hjem fra jobb.

De resterende to veggene forblir hvite.

Alt av interiør er i sort og stål,og inntil idag har alle vegger i hele huset vært hvite. Veldig stilig...men akk,så kjeee-eedelig i lengden!

Nei,gi meg farver! ;)

Ellers så har jeg kjpt inn lilla teppe og noe stæsj i matchende farver. Gleder emg til det blir ferdig.

Hva vil jeg med dette innlegget?

Gå for noe farget,og ikke kjedelige grå vegger. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...