Gå til innhold

Ang. mødre og tatoveringer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett noen mødre som løper rett til tatoveringsjappa og skaffer seg en stoooor tatovering av navnet på sin førstefødte. Og på en plass det er vanskelig å snike til en tatovering til når neste barn kommer. Er det virkelig fint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei. og man ser jo tydlig hvilken type mødre det er som gjør det også da. Sjeldent jeg har sett en høyt utdannet mor da en slik tatovering. Og til gjengeld så har vel alle mødrene i "unge mødre" en slik tatovering.

Skrevet

Det er mye fordommer ute å går hvertfall.

Skrevet

Annie 12:29 - Jeg var med i Unge mødre og jeg har ikke tatoveringer i det hele tatt. Synes i likhet med mange "høyt utdannede" mødre at slike store tatoveringer med førstefødtes navn + dato er grusomt stygt. En liten sjenert tatovering med navn og fødselsdato på en diskret plass derimot er helt greit, så lenge man husker på å ha plass til de neste barna som kommer.

Skrevet

spiller det noen rolle hva folk gjør da? jeg hater rosa og synes jenter og gutter med rosa klær er dødshæslig, men jeg henger meg da ikke opp i det.

Skrevet

Så hvilken type mødre er vi men en slik tatovering da?

Skrevet

enig rampogni...rosa klær er ser bare barnslig ut...for ikke å snakke om digre øreringer!

tatovering er mye finere!

men hva vet jeg, jeg er jo bare en simpel sykesøster

Skrevet

Surprise!!!!

Jeg er en høyt utdannet (3 år på høyskole, 2 år på universitetet) og kommende mor. Har en tatovering på maven (som heldigvis tåler dette svangerskapet) og skal få meg en med barnets navn og dato. Så der røyk den hypotesen

Og hvorfor vil jeg ha det? Fordi jeg liker det, fordi jeg vil forevige det og fordi jeg ikke er avhengig av andres meninger for å gjennomføre/ikke gjennomføre det.

Jeg har som alle mine fordommer og meninger om ting. Men selv om jeg ikke liker rosa og sleik på gutter, så danner jeg ikke en latterlig hypotese og samler folk i bås av den grunn.

Skrevet

oj, da har du ikke møtt mange..

Jeg har over 4 års høyere utdanning, jobber på universitet og er i gang med master i ledelse og jeg er full av tatoveringer og har en baby..

Skrevet

Hmm. Jeg har seks års utdannelse og tjener oppunder 1 million. Jeg har skikkelig lyst på en tatovering med gutten min (eneste barn så langt) sitt navn, og jobber med å overtale mannen min som hater tatoveringer.

Men så hater jeg verken tatoveringer, rosa, sleik på gutter, store øreringer eller noe særlig annet heller... Hadde aldri orket å gå forarget gjennom livet.

Skrevet

Jeg tror noen av dere glemte å lese hva jeg skrev.

Jeg skrev ikke om mødre med tatoveringer overalt. Jada, det er stygt det også, men jeg skrev da altså om mødre som tatoverer navnet til sin førstefødte på kryss og tvers over hele ryggen, og så blir det ikke plass til navnet til de neste barna. Stygt, og trist med forskjellsbehandlingen på barna.

HI.

Skrevet

Det var vel neste innlegg som fikk de fleste til å tenne :-) Ditt var også godt fordomsfult, men det fikk meg faktisk til å tenke på at jeg må passe på at det vil være naturlig å eventuelt få en til med lik "tyngde" hvis jeg får et barn til! Over ryggen har aldri vært aktuelt! Men for all del, hvis folk liker det..

14:25

Skrevet

ok, da skal jeg trekke meg stille tilbake. Jeg har mange tattooes og lang uttdanning, men altså ikke noen tattooes som har med mine barn å gjøre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...