Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Ønsker ikke p-piller, vil heller ikke ha spiral.. Og i alle fall ikke bruke kondon! Til nød p stav eller p sprøyte.. Kan noen hjelpe meg litt med valget av prevansjon? HASTER.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Jeg kan hjelpe deg med hvordan det skrives; prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 jeg har akkurat satt inn p-stav ) den holder i 3 år og jeg syntes det er kjekt å slippe å tenke på å ta piller hver dag ) Les litt om forskjellig prevensjon, så finner du sikkert noe som passer for deg )
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Var selv skeptisk til spiral, men valgte å sette inn en hormonspiral til slutt siden det var helt uaktuelt å bli gravid, eller så sterilisere seg. Beste prevensjonsmiddelet jeg har prøvd, og jeg har vært igjennom 5 forskjellige p-pille typer og p-sprøyte.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Jeg anbefaler deg Yasmin p-piller, du legger ikke på deg og det er få bivirkninger. Jeg har tatt p-sprøyte men det anbefaler jeg ikke! Tar 3 mndr før den er ute av kroppen hvis du får kjipe bivirkninger... En p-pille kan du jo bare slutte å ta.....
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Hva med ladycomp? Hvis dere er voksne mennesker og greier å "styre dere" så kan dette være en fin løsning. hvis du har regelmessige sykluser, vil du etter en tids bruk få ca. 2 uker med grønt lys (sikker periode), en uke rødt eller gult (bruk tilleggsprevensjon eller vær avholdende, evt hopp av i svingen på eget ansvar) og så en uke med mensen. Det er stort sett grønt lys under mensen (sikker periode), så hvis dere har sex under mensen, så vil ladycomp gjøre at dere kan ha sex 3 av månedens 4 uker.. MEN, dette skjer kun etter noen måneders registrering. Ladycomp er forholdsvis dyrt i innkjøp, og fungerer ikke hvis du har uregelmessige sykluser. Du tar tempen hver morgen til nogenlunde samme tidspunkt (du har ca. to timers slingringsmonn før og etter et gitt tidspunkt).. Du kan bruke den som vekkerklokke også, slik at du får tempet deg på rett tidspunkt i helger o.l. hvis du skal sove lenger. Etter en stund blir maskinen kjent med dine sykluser, og registrerer eggløsningen din på basis av at kroppstemperaturen endrer seg på gitte tidspunkt i syklusen, og da spesielt i forbindelse med eggløsning. Jeg bruker ladycomp og er strålende fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Jeg har 2 nydelige gutter, og befruktningen skjedde i lady comps grønne uker. Hvis du overhode ikke kan tenke deg en baby, anbefaler jeg det ikke:-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 Må være kjedelig å ikke kunne ha sex impulsivt når man har lyst, men være avhengig av "grønt lys" for å ha sex. I tillegg til at man ikke kan ha sex i eggløsningsuka, så kommer mensen på topp, ikke alle som gidder kjøre "brannbil" heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå