Gå til innhold

Hvordan fortalte du BF at du var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk halveis gråtende og bannende inn på soverommet. (passet ikke akkurat bra) Men han tok det med slående ro og strøk meg over håret mens han sa at dette gikk fint.

Tenker at nå som det er planlagt skal jeg gjøre det på en morsom måte.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trengte ikke si det jeg....

Kom plutselig glisende inn på soverommet etter toalettbesøk... (han viste ikke at jeg skulle teste)

Da sa han; du er gravid du, og jeg bare gliste mere... ;)

Skrevet

Ringte og sa det. Han slengte på røret og siden har jeg ikke hørt noe fra ham.

Skrevet

Han visste at jeg skulle teste, og jeg var allerede kvalm og trøtt, så jeg var egentlig ganske sikker.

Tok et bilde av testen med to streker, og sendte en mms og gratulerte ham med at han skal bli pappa...

Han ringte meg opp et sekund etter, overlykkelig, rørt og gråtkvalt på en gang, han ble VELDIG glad:)

Skrevet

Det var jo bare litt trist.

Skrevet

Han måtte sjekke pinnen selv, jeg turte ikke... Sto bak og holdt meg for øynene ;-)

Skrevet

Noen fler?

Lurte på om jeg skulle gjemme div babytøy rundt i huset. Under puta hans på soverommet, i nedimellom puta og armlene på godstolen hans osv, men jeg vet ikke om jeg klarer og holde meg alvorlig nok når han finner det.

Skrevet

Han visste at jeg skulle teste meg, for jeg hadde følt meg så uggen i et par uker.

Tok testen på morgenen før han våknet, og kom inn på soverommet - nokså skjelven i stemmen - og vekket ham og sa: Duuuu - her er det mange blåe streker...!!

Gjett om det var en som var på beina i løpet av et kvart sekund!! Han som egentlig er verdens tregeste på morgenen.. Hehe! Overlykkelig, han har ønsket seg at vi skulle få barn i alle fall i ti år!!!!!!

Fikk legetime samme dag for å få sjekket der også, og ringte BF etterpå for å gi han samme bekreftelse - og et nytt lite sjokk:

Jeg er åtte måneder på veg!

Han holdt på å ramle av stolen sin, og lurte på hvordan i alle dager det kunne gå an å være så langt på veg uten at vi hadde sett noe på magen eller merket noe ellers. Og ble superstressa for alt som måtte ordnes på kort tid.

Det var åtte UKER da... Smått forvirret vordende mor som stokket litt på ordene..

Og nå er det 42 dager til termin :-)

Skrevet

-Ser du den samme streken som jeg?

Så sto vi bare å gliste og klemte.. :) Vi hadde vært prøvere lenge, like før utredning, så det var veldig ønsket.

Skrevet

Med nr 1 så pakket jeg testen inn i en babysokk og bandt sløyfe rundt og la den på stuebordet. Mannen ble brått stille da han gikk inn i stua før han kom ut på kjøkkenet med et stort glis og tårer i øya:)

Med nr 2 viste han at jeg skulle ta en test på morran før jeg skulle på jobb:) Fikk en morgensms som vanlig hvor han lurte på hvordan det var med meg og om jeg var klar for en ny dag på jobben. Sendte en mms med bildet av testen og sa at alt var bra med oss og lurte på om han var klar for 13 uker sommerferie neste år;) Nok en gang en mann med stort glis og tårer i øya:)

Skrevet

Siden det var planlagt visste han at jeg skulle ta en test og spurte derfor da han kom hjem fra jobb hva den viste og jeg sa den var positiv. Ser ikke helt poenget med å skulle fortelle det på noen spesielt morsom måte, det enkle er det beste synes jeg.

Men hvis du vil ha forslag kan du jo f.eks. ta på eldstemann en T-skjorte hvor du har skrevet "jeg skal bli storebror" og se hvor lang tid det tar før mannen din oppdager det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...